Fireakslet med Hydrodrive og automat

Det ser ut som Aune Transport mener alvor med fremkommeligheten

Første fireaksla MAN med Hydrodrive og automat gikk til Aune Transport.Foto: Fredrik Saugstad

Første fireaksla MAN med Hydrodrive og automat gikk til Aune Transport.Foto: Fredrik Saugstad

Publisert Oppdatert

Aune Transport ble første bileier ut med fireakslet MAN med Hydrodrive og MANs automat Tipmatic.

Den størkne bilen er bygget hos Heimdal Storbilsenter.

Det er en TGS 35.500 med XL-hytte og hjulkonfigurasjon 8x6.

Fjøringen er parabel og luft, hjulavstand 1795 + 2505 millimeter og boggieavstand er 1400 millimeter. Hydraulisk drift er på andre akselen, den kobles inn automatisk når den er aktivert, og kobler ut ved 28 km/t.

Zetterberg-Kassa rommer 14,7 kubikkmeter og har lasteevne på 17,2 tonn.

Aune Transports nye MAN. Pent utført av Heimdal Storbilsenter. Foto: Fredrik Saugstad

Aune Transports nye MAN. Pent utført av Heimdal Storbilsenter. Foto: Fredrik Saugstad

Tangstads anleggstrekker

Ole Bjørnes, selger for MAN i Steinkjer, viste frem de nye anleggsbilene fra Aune Transport og Tangstad Transport.

Ole Bjørnes, selger for MAN i Steinkjer, viste frem de nye anleggsbilene fra Aune Transport og Tangstad Transport.

Ole Bjørnes, selger for MAN i Steinkjer opplever bra trykk på anleggsbiler for tiden. Han viser oss Tangstad Transports nye anleggstrekker som nesten er ferdig for levering.

Det er Rogskog Bil som står for det fine påbygget. Bilen hadde fortsatt lys og kufanger som skulle monteres, i tillegg skal fottrinnene skiftes ut. 33-tonns chassis og alt utstyr, er stikkord. I tillegg til å kjøre med nybestilt tippsemi fra Istrail vil den trekke fireakslet maskinhenger.

Bjørnes viser oss førerplassen som blant annet har fått DAB-radio som standard, i tillegg er lyden skikkelig god, får vi vite. Bilen har D38-motoren på 580 hestekrefter.

Tangstad Transports nye anleggstrekker vist frem under MEFA 2017. Gromt påbygg utført av Rogskog Bil.. Foto: Fredrik Saugstad

Tangstad Transports nye anleggstrekker vist frem under MEFA 2017. Gromt påbygg utført av Rogskog Bil.. Foto: Fredrik Saugstad

Aune Transports nye er en TGS 35.500 8x6 med XL-hytte. Fortsatt gjenstod det kufanger og mer lys. Foto: Fredrik Saugstad

Aune Transports nye er en TGS 35.500 8x6 med XL-hytte. Fortsatt gjenstod det kufanger og mer lys. Foto: Fredrik Saugstad