Åpner nettbutikk for anleggsbransjen

Vil revolusjonere salgsprosessen for forbruksmateriell.

Publisert

- Vi opplever at kundene har mindre tid til oss enn før. Det er tungvint å oppsøke kundene ute i bedriftene. Nettbutikken blir verktøyet som vil gjøre hverdagen enklere for dem og oss, forteller konsernsjef hos Bulder, Roger Langhelle.

Under anleggsmessen «Vei og anlegg» den 2. mai, lanserer de sin nye nettbutikk.

Nå er strengt tatt ikke nettbutikker av ny dato, men for anleggsbransjen er det fortsatt ikke så vanlig ennå. Det er hovedsakelig slitedeler det er tale om i denne sammenheng. Dessuten tror selskapet at de vil treffe mindre kunder på en bedre måte, for eksempel bonden i et trangt dalføre som trenger en ny tann til graveskuffen.

Langhelle legger til at nettbutikken i så måte egentlig er overmoden for lansering. - Jeg er mye ute og snakker med kundene, og jeg får fort vite hvor skoen trykker. Nå ønsker vi å revolusjonere salgsprosessen for forbruksmateriell til maskinparken i anleggsbransjen, sier Langhelle.

Hovedvirksomheten til Bulder er salg av meiselhammere, slitedeler og utstyr, samt servicetjenester til anleggsbransjen.

Konsernet ble etablert i 2013 etter sammenslåingen av Mesta Verksted AS, Motorsalg AS og Øverum Slitedeler AS. Konsernet Bulder består av selskapene Bulder Verksted AS og Bulder AS.