Godt synlig på veien:

Demobil på mini-turné

Bygget for bruk utenfor vei med økt bakkeklaring, beskyttelse under fronten og røffe plastikkdetaljer, preger DAFs anleggslinje.

Vi har vært på en liten sjarmøretappe rundt i Lofoten. Knakende god og stødig bil, ikke noe som tydet på at det var parabelfjærer bak. Her en liten rast, ikke langt fra Svolvær. Foto: Frode Tellevik

Vi har vært på en liten sjarmøretappe rundt i Lofoten. Knakende god og stødig bil, ikke noe som tydet på at det var parabelfjærer bak. Her en liten rast, ikke langt fra Svolvær. Foto: Frode Tellevik

Opprettet
Vidar Melleby, salgskoordinator DAF Norge, matchet sin medbrakte DAF Construction godt under messa.

Vidar Melleby, salgskoordinator DAF Norge, matchet sin medbrakte DAF Construction godt under messa.

Etter en sjarmøretappe fra Harstad til Svolvær på nylagt asfalt, kan vi ikke si så mye om terrengeganskapene til CFen, men den gjorde et godt inntrykk på asfalten.

Knakende god

På veien er inntrykket bra, en knakende god og stødig bil, og ingenting tyder på at det er parabelfjærer bak, er vår dom.

Knallfarget

En DAF CF510 euro6 Construction var uansett godt synlig på DAF-standet under årets Transportmesse.

Knalloransje fireakslet dumperbil med "Demo" over hele kassa er nesten ikke mulig og overse.

Men noen nyhet er det vel egentlig ikke, det er nå et år siden vi brakte nyheten om den nye construction-linja:

DAFs nye anleggsbiler

Mini-turné

Nå er bilen rundt hos forhandlere og kunder som vil teste, en slags mini Norges-turné, kan man si.

Vidar Melleby, salgskoordinator DAF Norge, flørtet klart med anleggssegmentet med knalloransje offroadbil og matchende t-skjorte.

Den nye contstruction-linja fra produsenten eksisterer på CF og LF-serien.

Denne har egenvekt på 15.900 kilo, teknisk vekt på 35 tonn og 32 tonn på veien.

Denne DAF CF Construction går for tiden på en liten Norges-turné og det sies at den er en typisk DAF, altså god å kjøre, i følge Melleby.

Denne DAF CF Construction går for tiden på en liten Norges-turné og det sies at den er en typisk DAF, altså god å kjøre, i følge Melleby.

35 tonns teknisk totalvekt, 32 tonn på veien og egenvekt på 15.900 kilo.

35 tonns teknisk totalvekt, 32 tonn på veien og egenvekt på 15.900 kilo.

Stigtrinnene kan også bestilles bøyelige om man skal kjøre mye i ulendt terreng.

Stigtrinnene kan også bestilles bøyelige om man skal kjøre mye i ulendt terreng.