Intermat 2018:

"Fordi Paris krever det"

Den elektriske sitedumperen D100AHA er utviklet av Ausa fordi Paris krever det

Elektrisk sitedumper, kunne det vært noe å betrale 20 til 30 prosent mer for? Svaret til kundene vil avgjøre om den settes i produksjon. Foto: Fredrik Saugstad

Elektrisk sitedumper, kunne det vært noe å betrale 20 til 30 prosent mer for? Svaret til kundene vil avgjøre om den settes i produksjon. Foto: Fredrik Saugstad

Publisert Oppdatert

Spesialbestilt av en kunde fordi Paris kommune krever det.

Det var forklaringen på hvorfor den batteridrevne sitedumperen dukket opp på Intermat 2018.

Om den kommer i full produksjon avhenger av om kundene er villige til å betale 20 til 30 prosent mer for en slik maskin.

Det avgjøres i løpet av Intermat, forklarte Ausa sin talsperson til AnleggsMagasinet.

Batteriene skal holde til seks timers drift.

Nyttelasten er på et tonn eller 565 liter i kassa. Egenvekt er på 1650 kilo.

Abonner på AnleggsMagasinet

Maskinen er allerede tatt i bruk i Paris, nå vil kunderesponsen bestemme om den blir satt i serieproduksjon. Foto: Fredrik Saugstad

Maskinen er allerede tatt i bruk i Paris, nå vil kunderesponsen bestemme om den blir satt i serieproduksjon. Foto: Fredrik Saugstad

Batteriene er samlet under føreren. Foto: Fredrik Saugstad

Batteriene er samlet under føreren. Foto: Fredrik Saugstad