Elektrisk sitedumper, kunne det vært noe å betrale 20 til 30 prosent mer for? Svaret til kundene vil avgjøre om den settes i produksjon. Foto: Fredrik Saugstad
Elektrisk sitedumper, kunne det vært noe å betrale 20 til 30 prosent mer for? Svaret til kundene vil avgjøre om den settes i produksjon. Foto: Fredrik Saugstad

Intermat 2018:

"Fordi Paris krever det"

Den elektriske sitedumperen D100AHA er utviklet av Ausa fordi Paris krever det

Publisert Oppdatert

Spesialbestilt av en kunde fordi Paris kommune krever det.

Det var forklaringen på hvorfor den batteridrevne sitedumperen dukket opp på Intermat 2018.

Om den kommer i full produksjon avhenger av om kundene er villige til å betale 20 til 30 prosent mer for en slik maskin.

Det avgjøres i løpet av Intermat, forklarte Ausa sin talsperson til AnleggsMagasinet.

Batteriene skal holde til seks timers drift.

Nyttelasten er på et tonn eller 565 liter i kassa. Egenvekt er på 1650 kilo.

Abonner på AnleggsMagasinet

Maskinen er allerede tatt i bruk i Paris, nå vil kunderesponsen bestemme om den blir satt i serieproduksjon. Foto: Fredrik Saugstad
Maskinen er allerede tatt i bruk i Paris, nå vil kunderesponsen bestemme om den blir satt i serieproduksjon. Foto: Fredrik Saugstad
Batteriene er samlet under føreren. Foto: Fredrik Saugstad
Batteriene er samlet under føreren. Foto: Fredrik Saugstad