Fellesprosjektet E6 Dovrebanen:

Fra Labbdalen til Minnesund

Så langt hadde prosjektet kommet da vi kjørte gjennom de 22 kilometerne den 10. september.

Den 10. oktober kjørte vi gjennom prosjektet E6 Dovrebanen fra Labbdalen i nord til Minnesund i sør.

Den 10. oktober kjørte vi gjennom prosjektet E6 Dovrebanen fra Labbdalen i nord til Minnesund i sør.

Publisert Oppdatert

20 av 22 kilometer av E6 åpnes som firefelts veg med midtdeler i desember 2014, i følge Statens vegvesen.

Resten åpnes våren 2015.

Dobbeltsporet jernbane mellom Langset og Kleverud åpner høsten 2015. De avbøtende tiltakene, slik som Mjøstråkk, åpner i 2016.

Sakte-TV langs Mjøsa:

Største veiprosjekt noensinne i Norge

Kontrakten med Alpine Bau er sagt opp

Ekstremsport langs E6 og jernbanen

Anleggsarbeidene igang igjen etter Alpine-konkurs

Gjennomslagssalven avfyrt i Molykkjatunnelen

Fellesprosjektet E6-Dovrebanen skal i hovedsak bygge:

22 kilometer firefelts veg med midtdeler mellom Minnesund og Labbdalen.

Det bygges en toløpstunnel for E6 ved Korslund, Morskogen og nord for Espa. Tunnelen ved Korslund blir 630 meter lang, tunnelen ved Morskogen ca. 2,3 kilometer mens tunnelen nord for Espa blir 650 meter lang.

Toplanskryss for E6 ved Langset, Strandlykkja og Hestnes/Espa.

16,75 kilometer dobbeltsporet jernbane mellom Langset og Kleverud.

På Dovrebanen bygges det en 580 meter lang tunnel på Molykkja, ca. 3,9 kilometer lang tunnel ved Ulvin og en tunnel på ca. 200 meter på Morstua.

Ca. to mil med lokalveger.

Ca. 18,6 kilometer med Mjøstråkk (sykkelrute).