Godt Ford-år

Mens totalsalget av nyttekjøretøy gikk noe tilbake i fjor, kunne Ford registrere en vekst på 46,4, som ga merket en andreplass på salgsstatistikken.

Nesten helt nytt varebilsortiment ga stor vekst for Ford i 2014.
Nesten helt nytt varebilsortiment ga stor vekst for Ford i 2014.
Publisert Oppdatert

På årsbasis oppnådde Ford en markedsandel for nyttekjøretøy på 13,6 prosent – høyeste markedsandel for merket siden 1980. Totalt ble det registrert 4031 Ford nyttekjøretøy i 2014, som er det nest beste året for Ford noensinne. I følge Ford var det vekst i alle deler av selskapets nyttekjøretøysortiment og da spesielt på nye Ford Transit Connect, der antall registrerte kjøretøy økte med nærmere 125 prosent i forhold til året før.

- Mye av forklaringen på disse resultatene er at vi på kort tid har fornyet praktisk talt hele nyttekjøretøyprogrammet og forsterket det med flere helt nye modeller. Resultatet er at vi i dag har markedets mest komplette, omfattende og moderne produktutvalg i den delen av markedet hvor Ford konkurrerer, sier Johnny Løvli, salgssjef for nyttekjøretøy hos den norske Ford-importøren. Fords varebilsortiment dekker et stort spekter, fra den lille Ford Transit Courier via Ford Transit Connect, Ford Transit Custom og pickupserien Ford Ranger til 2-tonns Ford Transit, som kan leveres både med forhjulsdrift, bakhjulsdrift og firehjulsdrift.

- Med et slikt produktprogram ligger alt til rette for at vi vil fortsette å styrke vår tilstedeværelse i det norske nyttekjøretøymarked også i 2015, fastslår Løvli.