Hitachis nye lastemaskiner

ZX690-6 og ZX890-6 lansert med lovnader om lang levetid

Hitachi ZX890LCH-6 erstatter ZX870LCH-5 og har en maskinvekt på 86 tonn.

Hitachi ZX890LCH-6 erstatter ZX870LCH-5 og har en maskinvekt på 86 tonn.

Opprettet

200 punkter skal være forbedret / endret og den nye Zaxis-6-modellen skal dermed ha blitt mer seiglivet og mer produktiv.

Den har fått forsterket bom med tykkere plater og forsterket understell på flere punkter.

Effektivitet

Hydraulikksystemet HIOS IIIB, utviklet av Hitachi, bruker to pumper og kontrollventiler for å redusere drivstoffkostnader. I følge produsenten selv skal ZX890 klare seks prosent drivstoffbesparelse i PWR-modus, med samme produktivitet som forrige modell.

Den samme teknologien skal også ha en positiv effekt på produktiviteten takket være effektiv sving, bom-senking, stikke- og skuffeutstrekk.

Små og store endringer

Motoren har DOC og SCR i tillegg til turbolader med variabel geometri og EGR.

Effekt: 382 kilowatt

Operativ vekt: 84,4 - 87,3 tonn.

Skuffevolum: 1,9 - 5,0 kubikkmeter

Motorolje og kjølevæskenivåer kan kontrolleres fra hytta. Maskinen har ryggekamera som standard og OPG-beskyttelsen (tilvalg) har færre og mindre stenger for å minimere blindsoner.

Maskinen har også en del små, men viktige forbedringer som håndtakene rundt på maskinen og en standard av-bryter til batterie. Alle de små detaljene som gjør helheten bedre, i følge Burkhard Janssen, General Manager Product Management & Engineering at HCME.

200 punkter skal være forbedret / endret på Hitachi ZX890LCH-6.

200 punkter skal være forbedret / endret på Hitachi ZX890LCH-6.

ZX690LCH-6

Samtidig blir 70-tonneren ZX690LCH-6 lansert, med stort sett de samme oppgraderingen som storebroren.

Den erstatter ZX670LCH-5 og har som sin storebror 200 endringer / forbedringer som skal gjøre maskinen enda mer holdbar, robust og effektiv.

ZX690 skal med HIOS IIIB-teknologien klare fire prosent besparelse i PWR-modus, i følge produsenten. Og med samme produktivitet som forrige modell.

ZX690LCH-6:

Motor: 345 kilowatt

Operativ vekt: 68.7 - 70,6 tonn

Skuffevolum: 1,5 - 4,0 kubikkmeter