Istrail med nye asfaltprodukter

Istrail-Gruppens produksjonsenhet i Polen har nå tatt frem en ny serie asfaltbaljer, som i stor utstrekning er tilpasset gruppens dumperprogram.

Istrail asfalt balje

Istrail asfalt balje

Publisert Oppdatert

Programmet dekker dumperbiler, Istrails dumperkjerrer, krokløfthengere og også dumper-semitrailer. De tre første kategoriene dekkes av asfaltbaljer i lengder på 4,5 og 5,0 meter (tilpasses etter marked). For tre-akslede dumperbiler og dumperkjerrer er baljene tilpasset samme innfesting og tippsylinder som dumperproduktene. Baljene har også fast monterte løftepunkter, som gjør at de enkelt kan på- og avmonteres standard dumperbiler og dumperkjerrer. Asfaltsesongen er jo som regel av begrenset varighet, og bileieren vil som oftest ha behov for å benytte kjøretøyene til annen bygg- og anleggsvirksomhet andre deler av året.

Asfaltbaljene for krokløfthengere er bygd på standard krokløftramme og er beregnet for standard krokløfthengere med tipp.

Istrail kan også levere semitrailere med asfaltbalje. Man benytter da samme chassis som på fabrikkens dumpersemitrailere.

Alle typene er i halfpipe-konstruksjon. Asfaltbaljene for dumperbil, dumperkjerre og krokløft har hovedbalje i 3 mm Domex, mens hovedbaljen på asfaltsemitrailerne har bunn i 7 mm Hardox 450 og sider i 5 mm Hardox 450. Alle typer baljer har 50 mm mellomrom mellom inner- og yttervegg rundt det hele. Her kan man velge mellom luftisolering eller isolering med mineralull. Asfaltkapell med dobbelt duk er standard, og man kan velge mellom manuell eller pneumatisk betjening av kapellet.