Van of the year 2015:

Iveco Daily ble "Van of the Year 2015"

Dailys effektivitet, bærekraft, miljø og sikkerhet gjorde at den vant.

Van of the year 2015: Iveco Daily vant prisen foran Fiat, Ford, Mercedes-Benz og Renault/Opel.

Van of the year 2015: Iveco Daily vant prisen foran Fiat, Ford, Mercedes-Benz og Renault/Opel.

Opprettet
På IAA vises også Daily Electric.

På IAA vises også Daily Electric.

Nye Daily, den tredje generasjonen av Ivecos lette nyttekjøretøy, er valgt til "International Van of the Year 2015".

Den årlige prisen er organisert av en jury bestående av 23 journalister fra kjente fagtidsskrifter i Europa.

Effektivitet, miljø og sikkerhet

Vinneren er en varevogn som, i henhold til juryen, har gitt det største bidraget til effektivitet og bærekraft for transport av gods på vei når det gjelder miljø og sikkerhet.

Den prestisjefulle prisen ble overlevert på den 65. utgaven av Hannover International Motor Show (IAA), den største nyttekjøretøyutstillingen i Europa.

Jevnt i tet

Det har aldri tidligere vært så sterk konkurranse om førsteplassen siden prisen ble etablert i 1991. Nye Iveco Daily vant med en margin på 17 poeng blant de nominerte finalistene som i tillegg var fra Fiat, Ford, Mercedes-Benz og Renault/Opel. Under avstemningen oppnådde Nye Daily førsteplassen fra de 23 jurymedlemmene.

Iveco har beholdt den klassiske chassisrammen med langsgående rammebjelker. Iveco mener dette gir fordeler som styrke, fleksibilitet og god lastekapasitet.

Iveco har beholdt den klassiske chassisrammen med langsgående rammebjelker. Iveco mener dette gir fordeler som styrke, fleksibilitet og god lastekapasitet.

Chassis-versjonen kommer i akselavstander på 3000, 3450, 3750, 4100, 4350 og 4750-millimeter. Totalvektene går fra 3,3 til 7 tonn.

Chassis-versjonen kommer i akselavstander på 3000, 3450, 3750, 4100, 4350 og 4750-millimeter. Totalvektene går fra 3,3 til 7 tonn.

kupeen merker vi stor forskjell fra forrige Daily. Mer moderne, mer stuerom og lavere støynivå er endringer vi liker. Rattet kan kun justeres i dybden, vi savner å kunne lengdejustere det.

kupeen merker vi stor forskjell fra forrige Daily. Mer moderne, mer stuerom og lavere støynivå er endringer vi liker. Rattet kan kun justeres i dybden, vi savner å kunne lengdejustere det.

Under vår testkjøring på Balocco-banen utenfor Torino, fikk vi se flere påbygg som passer godt på Daily-chassis.

Under vår testkjøring på Balocco-banen utenfor Torino, fikk vi se flere påbygg som passer godt på Daily-chassis.