Lanserer rosa bigbager til inntekt for Kreftforeningen

Med rosa avfallssekker planlegger utstyrsleverandøren Wee.no å gi et solid bidrag til årets kamp mot brystkreft.

Publisert Oppdatert
Daglig leder i utstyrsleverandøren Wee.no, Rune Wee (til høyre), tror behovet er stort for baggene og ser for seg inntekter i 100 000 kroners klassen til Kreftforeningen. Her sammen med medeier i WeeGruppen, Åge Wee.
Daglig leder i utstyrsleverandøren Wee.no, Rune Wee (til høyre), tror behovet er stort for baggene og ser for seg inntekter i 100 000 kroners klassen til Kreftforeningen. Her sammen med medeier i WeeGruppen, Åge Wee. Foto: WeeGruppen

Bagene kommer i flere størrelser og kan brukes både til avfall og oppbevaring.

Halvparten av salgsinntektene fra de nylanserte rosa bigbagene skal gå direkte til Kreftforeningens Rosa Sløyfe-aksjon. Dette bør gi innsamlede midler på minst 100 000 kroner, mener daglig leder hos utstyrsleverandøren Wee.no, Rune Wee.

– Vi var lenge i tankeboksen, men fant til slutt ut at rosa bigbags ville være den smarteste måten for oss å skape inntekter til Kreftforeningen. Dette er produkter mange av våre kunder trenger og som tydelig markerer støtten igjennom den klare fargen.

Kampen mot kreft er noe alle i Wee Gruppen ønsker å støtte opp om, så nå skal vi gjøre en skikkelig innsats, sier Rune Wee.

Fire modeller

De rosa BigBagene kommer i fire størrelser, der de største er designet for å håndtere rivingsavfall eller tilsvarende avfall fra bygg, anlegg eller landbruk.

Bagene kan ofte erstatte containere, og bagene kan plasseres i stativer når arbeidet pågår. De største baggene kan dessuten løftes med truck, traktor eller hjullaster.

De minste modellene kan enkelt snøres igjen på toppen. Utover avfall kan bagene brukes til blant annet flis, singel, strøsand og bark. De minste måler 50x90 cm og den største 220x100x100 cm. Prisen er fra 10 til 180 kr pluss mva.

Rosa sløyfe-aksjonen:

Rosa sløyfe-aksjonen startet opp i Norge i 1990, og arrangeres hver oktober av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen. Siden starten har aksjonen samlet inn over 160 millioner kroner til forskning på brystkreft. En viktig årsak til dette er sponsorer og samarbeidspartnere som selger rosa produkter og gir deler av salgssummen til inntekt for aksjonen.