LiuGong har lansert den nye EU-spesifiserte E-serien

Fra mai i år blir modellene 922E, 925E og den helt nye 920E tilgjengelige for det europeiske markedet.

Hver modell i E-serien er utstyrt med en steg IIIB Cummins 6,7 liters motor. Effekten er 117 kW ved 2000 o/min for 922E.

Hver modell i E-serien er utstyrt med en steg IIIB Cummins 6,7 liters motor. Effekten er 117 kW ved 2000 o/min for 922E.

Opprettet

LiuGong ser for seg at flere ergonomiske funksjoner og mer attraktivt design på E-serien vil være med på å heve profilen til LiuGong-gravemaskinene i Europa, heter det i en pressemelding fra deres europeiske hovedkvarter i Almere, Nederland.

22, 25 og 31-tonner

Den mindre 922E-modellen har en driftsvekt på 22 000 kg og en maksimal gravedybde på 6595 mm, 925E har en driftsvekt på 25 500 kg og en maksimal gravedybde på 6925 mm og 930E har en driftsvekt på 31 300 kg og en maksimal gravedybde på 7300 mm.

Cummins 6,7 liter

Hver modell i E-serien er utstyrt med en steg IIIB Cummins 6,7 liters motor. Effektene er henholdsvis 117 kW ved 2000 o/min for 922E, 129 kW ved 2000 o/min for 925E og 147 kW ved 1900 o/min for 930E. Sammenlignet med de eldre maskinene 922LC og 925LC, har 922E og 925E skal drivstofforbruket bli redusert med henholdsvis 8 % og 5 %. Effektiviteten ved graving skal likevel være økt med henholdsvis 5 % og 11,8 %, heter det i pressemeldingen.

Mer avansert

QSB6.7-motorene med effekter over 130 kW, drives av kombinasjonen av et EGR-kjølesystem, et common rai-system med høyt trykk og et Cummins-partikkelfilter. Denne kombinasjonen utfylles av en Cummins-patentert VGTTM-turbolader. Den justerer kontinuerlig luftstrømmen for å matche motorens turtall og belastningsbehov, noe som skal gi effektiv motorytelse. Et avansert IPC (intelligent power control)-system balanserer motoren og hydraulikkpumpen for å sikre lavt drivstofforbruk. Dette støttes av den automatiske tomgangshastighetsfunksjonen som reduserer motorens turtall til 1000 o/min når styrespakene er i nøytral i mer enn sju sekunder.