NSS med storhandel hos Volvo Maskin

Norsk Saneringsservice signerte kontrakt med Volvo om levering av seks gravemaskiner i 2017

Rivning av bygg og andre konstruksjoner står for ca. 85% av arbeidet som utføres av NSS

Rivning av bygg og andre konstruksjoner står for ca. 85% av arbeidet som utføres av NSS Foto: Volvo Maskin

Publisert Oppdatert

På siste arbeidsdag i 2016 skrev Norsk Saneringsservice kontrakt med Volvo om levering av seks gravemaskiner i 2017, i følge en pressemelding fra Volvo Maskin.

Maskinene som inngår i denne handelen er 1 stk. Volvo EC 220E, 1stk. Volvo ECR235E, 2 stk. Volvo EC300E med rett bom, 1 stk. Volvo EC380E High Reach, og 1 stk. Volvo EC480E. Alle maskinene er fullrustet for rivning.

Øker mer enn målet

Norsk Saneringsservice har akkurat fylt 5 år, og har i denne perioden hatt en imponerende vekst. Planen ved oppstart av virksomheten var å øke med ca. 30 millioner i omsetning hvert år. I 2016 lander omsetningen på ca. 160 millioner, noe som betyr at målet er nådd og vel så det. Firmaet har i dag ca. 60 ansatte, og maskinparken teller ca. 25 gravemaskiner, 4 hjullastere, én dumper, to krokbiler og to maskintraller, i tillegg til knuseverk og vaskeanlegg. Hovedkontoret ligger i Oslo, med avdelinger i Porsgrunn og Mosjøen, og for tiden utføres jobber fra Tromsø i nord til Stavanger i sør.

 

Alf Erlend Skeie (Norsk Saneringsservice), Kim Nymo (Volvo Maskin), Torbjørn Haugo (Norsk Saneringsservice) og David Kristianslund (Volvo Maskin) gratulerer hverandre med handelen.

Alf Erlend Skeie (Norsk Saneringsservice), Kim Nymo (Volvo Maskin), Torbjørn Haugo (Norsk Saneringsservice) og David Kristianslund (Volvo Maskin) gratulerer hverandre med handelen. Foto: Volvo Maskin

Sier sjelden nei

Rivning av bygg og andre konstruksjoner står for ca. 85% av arbeidet som utføres, mens resten er fjerning av forurensede masser og øvrig anleggsarbeid. Det utføres mye jobber for statlige kunder og for de store riksentreprenørene, men også små jobber som bolighus og forsikringsjobber. 

NSS skal bruke HVO som drivstoff.

NSS skal bruke HVO som drivstoff. Foto: Volvo Maskin

– Vår styrke er at vi snur oss raskt, vi er fleksible og har korte beslutningsveier, sier daglig leder Torbjørn Haugo.

- Vi sier sjelden «nei», og vi tar også oppdrag i tilknytning til rivningsjobben som f.eks. mindre betongjobber og asfaltering, slik at kunden får en totalløsning fra én entreprenør. For å ha fleksibilitet til å ta topper leier vi inn en del maskiner både med- og uten fører. 

To maskiner i innbytte

- Grunnen til at valget falt på Volvo er erfaringene vi har med Volvo Maskin fra tidligere. Vi har vært veldig fornøyd med de to Volvo-maskinene vi bytter inn, det har vært lite tull med maskinene. Maskinene bruker lite diesel, noe som er veldig viktig for totalregnestykket, og som blir enda viktigere der det blir krav om å benytte HVO som drivstoff. Ellers er vi også godt fornøyd med High Reach maskinene fra Volvo, en maskintype Volvo Maskin har vært ledende på i Norge de siste årene, sier Torbjørn Haugo. - Et annet viktig moment er at Volvo Maskin har et godt serviceapparat over hele landet, vi har god erfaring med oppfølgingen der vi har hatt større jobber, både i Tromsø, Grenland, Sørlandet, Stavanger og Mastemyr, legger driftssjef Alf Erlend Skeie til.

Demarec

Norsk Saneringsservice er fra før Volvo Maskins største kunde på rivningsutstyr fra Demarec, som også inngår i denne leveransen. – Vi kjenner Demarec fra helt tilbake til 2005 da jeg jobbet i et annet selskap, og har tro på produktene og oppfølgingen fra Volvo Maskin, sier Torbjørn Haugo. - Klypene er bra, og multiprosessorene er raske i bruk. Men vi har også noen forslag til forbedringer, som vi vil ta opp i et møte som er planlagt med konstruktører hos Demarec i februar. Det er en fordel å få en komplett leveranse fra én leverandør, da er det lettere å løse saker som eventuelt måtte oppstå.

Maskinene er ikke kjøpt inn til noen spesiell jobb, men inngår i en naturlig utskiftning av maskinparken. Vi forventer god aktivitet framover, og med investeringen som nå er gjort er vi godt rustet til nye oppdrag, avslutter Torbjørn Haugo