Nye Volvo EC250EL:

Populært med nye Volvo EC250EL

Nye Volvo 250EL har allerede fått mye oppmerksomhet på Volvo-karavanen og den fungerte svært tiltrekkende på årets anleggstreff utenfor Moss.

Mange tok turen opp den myke singelhaugen for å få sjansen til å prøvekjøre den helt nye Volvo EC250EL under årets Anleggstreff i Moss Pukkverk.

Mange tok turen opp den myke singelhaugen for å få sjansen til å prøvekjøre den helt nye Volvo EC250EL under årets Anleggstreff i Moss Pukkverk.

Opprettet

At nye Volvo EC250 EL vakte oppmerksomhet og fungerte som et trekkplaster kom ikke som en overraskelse på hverken David Kristianslund eller Volvos distriktssjef i Østfold, Svein Olsen.

Denne størrelsen (27 tonn) blir mer og mer populær. I følge Volvo Maskin vil denne EC25EL selge omtrent like bra som deres mindre EC220.

Denne størrelsen (27 tonn) blir mer og mer populær. I følge Volvo Maskin vil denne EC25EL selge omtrent like bra som deres mindre EC220.

Bak spakene ser vi Anders Ruggli fra Raa Graveservice i Rakkestad. Han synes også den nye Volvo EC250EL gikk stille og bra.

Bak spakene ser vi Anders Ruggli fra Raa Graveservice i Rakkestad. Han synes også den nye Volvo EC250EL gikk stille og bra.

Eksospotta er nå innbygd på grunn av den høye varmen som blir generert, blant annet ved avbrenning.

Eksospotta er nå innbygd på grunn av den høye varmen som blir generert, blant annet ved avbrenning.

Nytt display og mer solide nevenyttige brytere er på plass. Knappene på venstre spak er programerbare. Flere og flere velger å aktivere et enkelt vindusviskersveip med en av knappene.

Nytt display og mer solide nevenyttige brytere er på plass. Knappene på venstre spak er programerbare. Flere og flere velger å aktivere et enkelt vindusviskersveip med en av knappene.

Får skryt

Maskinen har allerede vært med Volvo Karavanen en stund og i følge Kristianslund får den bemerkninger for lavt støynivå både utenfor og i hytta.

- Det høres mindre ut enn 70 desibel som det står merket med i hytta, kommenterer Kristianslund.

Flere kommenterer også hydraulikken som skal ha blit mer presis og ha økt kapasitet.

AdBlue

Maskinen holder nå Steg IV-nivå og bruker Ad-blue som skal sørge for sjeldnere behov for avbrenning av filteret, hver 500. time i følge Volvo selv.

Populær størrelse

Undervognen er forsterket og maskinene som har en vekt på 26,8 tonn begynner å bli mer og mer populær. Volvo Maskin ser nå at de selger omtrent like mange av denne størrelsen som av EC220.

Til nå finnes det 18 enheter av den nye EC250EL i Norge, og de er solgt eller på vei til å bli solgt i følge Kristianslund.