Ford ranger:

Ranger bytter til 2-liter med mer krutt

Med 10-trinns automat fra Ford F-150 og nye Ford Mustang

Rangers nye 2-liters EcoBlue-motor kommer både som 130 HK (340 Nm, 0,8l/mil, 209 g/km CO2,) 170 HK (420 Nm, 0,83 l/mil, 216 g/km CO2) og en 213 HK bi-turbo (500 Nm, 0,92l/mil, 228 g/km CO2).
Rangers nye 2-liters EcoBlue-motor kommer både som 130 HK (340 Nm, 0,8l/mil, 209 g/km CO2,) 170 HK (420 Nm, 0,83 l/mil, 216 g/km CO2) og en 213 HK bi-turbo (500 Nm, 0,92l/mil, 228 g/km CO2). Foto: Ford
Publisert Oppdatert

I dag presenterte Ford for første gang fornyet Ford Ranger.

Ford lover at den skal både bli mer drivstoffeffektiv, sterkere og får enda flere avanserte førerassistanseteknologier.

Pickupen er klar for det europeiske markedet til sommeren.

Da kommer den med Fords 2-liters EcoBlue dieselmotoren som skal ha 9% lavere dieselforbruk takket være den nye automaten.

Fords nye 10-trinns automatgirkasse står også i Ford F-150 og nye Ford Mustang.

Mer krefter

Den kraftigste varianten av motoren, en bi-turboversjon med 213 HK og 500 Nm, leverer 13 HK og 30 Nm mer enn dagens 3.2-liters TDCI-dieselmotor.

Både fjærer og dempingen på nye Ranger er justert, og skal gi mer behagelig kjøreopplevelse
Både fjærer og dempingen på nye Ranger er justert, og skal gi mer behagelig kjøreopplevelse Foto: Ford