23948sdkhjf

Ifor Williams fornøyd med Herbst-agenturet:: Satser på Herbst

Ifor Williams på Rudshøgda utvider satsingen mot anlegg og landbruk med Herbst.

Sigurd Duenger i Ifor Williams er veldig fornøyd med 2012 hvor de tok over Herbst-agenturet.

Blå og kompakte

Herbst-agenturet medfører en økt satsing mot anleggsbransjen og særlig er det nå fokus rundt de kompakte og mobile knuse- og sorteringsverkene.

De blå kompakte Herbst-maskinene er allerede lagerført og bak butikklokalene på Rudshøgda og vi tok en titt på et C100 beltegående knuseverk og et S52 beltegående sorteringsverk. C100 er i transportmodus 10,6 meter langt og veier 16,3 tonn. S52 er 9,5 meter langt og veier 10,3 tonn.

Begge verkene er lettkjørte og servicevennlige, noe vi fikk se i fjor da vi besøkte Glenn Fossum som var den første i landet som tok i bruk en C100.

Les om det første kompakte knuseverket fra Herbst her.

25 hengere på det første halvåret

Fjoråret førte også til at de fikk med en ny selger på laget, Truls Gihlemoen. Responsen har vært god allerede det første halvåret i fjor.

- Vi solgte 25 traktorhengere fra Herbst på et halvt år i fjor, vi har derfor allerede stor tro på Herbst, forklarer Sigurd Duenger.

Landbruk og entreprenører

Firmaet på Rudshøgda midt mellom Moelv og Brumunddal, har nå seks ansatte og satsingen på Herbst blir sett på som naturlig siden det retter seg mot både landbruket og entreprenører.

Det blir lagerført 150 tilhengere fra Ifor Williams, selvsagt ikke like mange fra Herbst enda.

Maskiner og baller

Satsingen på et annet merke har lenge vært et samtaletema og Nils Duenger har sondert markedet etter den riktige aktøren. Etter en samtale med Herbst-folket gikk det relativt raskt i fjor. Nå står det lagerførte traktorhengere, nye maskinhengere og knuse- og sorteringsverk ute på gården. Sistnevnte kan i tillegg til maskintransport, også benyttes til transport av rundballer.

- Vi har satset på kvalitet gjennom Ifor Williams, vi mener derfor også at Herbst passer godt inn her, forklarer Sigurd.

Merket går han god for og beskriver det som en god balanse mellom pris og kvalitet. Nå vil Sigurd ut å få brukere til å se og prøve Herbst-produktene som fyller 30 år i år.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.156