Gratulerer med jobben, sier regionvegsjef Kjell Ingen Davik til f.v. Jan Kvas i Metrostav AS, Geir Nilsen i HAG Anlegg AS og Øyvind Langemyr i Bertelsen og Garpestad
Gratulerer med jobben, sier regionvegsjef Kjell Ingen Davik til f.v. Jan Kvas i Metrostav AS, Geir Nilsen i HAG Anlegg AS og Øyvind Langemyr i Bertelsen og Garpestad Foto: Kjell Wold

Storkontrakt signert på Kongsberg

Onsdag ble siste storkontrakt på E134 Damåsen-Saggrenda signert i Kongsberg

Publisert Oppdatert

Det var trioen Metrostav AS, Bertelsen og Garpestad AS og HAG Anlegg AS som skrev under kontrakten på å bygge delstrekningen Trollerudmoen-Saggrenda.

Start tidlig 2017

Alt neste uke er byggherren Statens vegvesen Region sør og entreprenørene i gang med første samhandlingsmøte før planlagt oppstart på veganlegget tidlig i 2017.

 

Strekningen Trollerudemoen-Saggrenda er på nesten 5 kilometer og inkluderer blant annet to tunneler og ei stor bru over Kobberbergselva i Saggrenda.
Strekningen Trollerudemoen-Saggrenda er på nesten 5 kilometer og inkluderer blant annet to tunneler og ei stor bru over Kobberbergselva i Saggrenda. Foto: Statens vegvesen
Bak f.v. prosjektleder Tom Hedalen , prosjektdirektør Ingunn Foss og byggeleder Svein Borgen i Statens vegvesen.
Foran f.v. Jan Kvas Metrostav AS, regionvegsjef Kjell Inge EDavik, Geir Nilsen i HAG Anlegg AS og Øyvind Langemyr i Bertelsen og Garpestad
Bak f.v. prosjektleder Tom Hedalen , prosjektdirektør Ingunn Foss og byggeleder Svein Borgen i Statens vegvesen. Foran f.v. Jan Kvas Metrostav AS, regionvegsjef Kjell Inge EDavik, Geir Nilsen i HAG Anlegg AS og Øyvind Langemyr i Bertelsen og Garpestad

643 mill eks moms

Delstrekningen er tredje og siste etappe av utbyggingen av ny E134 gjennom Øvre Eiker og Kongsberg. Denne og resten av vegprosjektet skal etter planen åpnes samtidig høsten 2019.

Signeringen av storkontrakten verdt 643 millioner kroner eks moms foregikk på Statens vegvesens prosjektkontor på Skrubbmoen på Skollenborg sør for Kongsberg.