Veidekke god på merkevarebygging

Det handler om å gjøre seg til en attraktiv arbeidsgiver. På den måten får man også de beste medarbeiderne og de ansatte gjør en bedre jobb. Enkel arbeidspykologi, altså.

konsernsjef Terje R. Venold Veidekke ASA

konsernsjef Terje R. Venold Veidekke ASA

Publisert Oppdatert

Veidekke er et eksempel på en virksomhet som har fokus på dette og som bygger opp også i nedgangstider. De skal ansette en person per arbeidsdag i 2010. Det er HR-Norge som forteller dette, etter at Veidekke fikk skryt på konferansen Bemanning- og Rekrutteringsdagene 2010.

Å kommunisere bevisst både mot potensielle arbeidstakere og eksisterende ansatte har vært viktig for Veidekke. - Vi følger opp skoleelever allerede fra grunnskolenivå til høyskoler og universitet for å skape interesse for byggfaget og sikre rekruttering på alle nivå fra fagarbeider, ingeniør til prosjektledelse, sier Bente Lillestøl, HR-direktør i Veidekke ASA.

I arbeidet med å posisjonere oss som en attraktiv arbeidsgiver og for å få et innblikk i arbeidshverdagen hos oss har vi blant annet laget to filmer med ansatte som forteller om sin arbeidsdag. Filmene er spesielt rettet mot studenter, sier Lillestøl.

Gjennom oppkjøp og organisk vekst har Veidekke utviklet seg fra å være en mellomstor norsk virksomhet til å bli en av Norges største virksomheter og en av Nordens største entreprenørbedrifter.

Bildet viser konsersjef Terje R. Venold.