Volkswagen Varebilcup

Vinn en VW Amarok

De første av 17 delfinaler er allerede unnagjort. Finalen er i Oslo 15. juni og vinneren får en splitter ny, topp utstyrt Volkswagen Amarok Double Cab BiTDI 180 hk automat varebil!

Teamet fra VW Nyttekjøretøy sentralt og fra forhandleren Sulland i Tromsø koste seg i finværet i Tromsø.

Teamet fra VW Nyttekjøretøy sentralt og fra forhandleren Sulland i Tromsø koste seg i finværet i Tromsø.

Publisert Oppdatert
Andreas Fagernæs, markedssjef i VW nyttekjøretøy, ser frem til å besøke hele landet med VW varebilcup. Starten i Alta og Tromsø har gitt mersmak.

Andreas Fagernæs, markedssjef i VW nyttekjøretøy, ser frem til å besøke hele landet med VW varebilcup. Starten i Alta og Tromsø har gitt mersmak.

Vippen blir et av finaleinnslagene i varebilcupen. I delfinalene er det svenske proffer som kjører og tar med publikum på opplevelsestur.

Vippen blir et av finaleinnslagene i varebilcupen. I delfinalene er det svenske proffer som kjører og tar med publikum på opplevelsestur.

Disse plassene får besøk

Følgende steder får besøk av VW teamet i dagene og ukene som kommer.

Påmelding og mer info finner du på www.varebilcup.no

  • Harstad 21. mai
  • Bodø 22. mai
  • Namsos 24. mai
  • Molde 27. mai
  • Voss 29. mai
  • Førde 29. mai
  • Trondheim 03. juni
  • Bergen 05. juni
  • Stavanger 07. juni
  • Arendal 08. juni
  • Drammen 10. juni
  • Skien 11. juni
  • Østfoldhallen 12. juni
  • Hamar 13. juni
  • Oslo 14. juni
  • Oslo finale 15. juni

Delfinalene i Alta og Tromsø er nå unnagjort. Oppmøtet og konkurranselysten er det ingenting å si på. Så er da også premien solid for noen minutters innsats bak rattet, hvis man skulle være så heldig å bli best i landet.

Finale i Oslo

Markedssjef i VW nyttekjøretøy, Andreas Fagernæs, var et eneste stort smil der han loset deltakerne gjennom løypa sammen med resten av teamet i Tromsø.

- To deltakere går videre til finalen i Oslo og konkurransen er hard. Det skal kjører slalåm frem til en «garasje» i andre enden av banen og deretter skal man rygge i slalåm tilbake og lukeparkere mellom to biler så tett opptil en planke som man klarer. Det blir tilleggstid for hver centimeter avstand til planken og selvsagt hvis man er borti kjegler eller andre ting underveis. Den med lavest tid vinner, forklarer han.

Vippen

Med seg på arrangementet har VW en gjeng med svenske proffkjørere som tar med publikum i en uforglemmelig tur i vippen, der man skal finne balansen ved å manøvrere bilen de riktige antall centimeter frem og tilbake.

Fagernæs røper at dette også blir et av finaleinnslagene, der de to finalistene som står igjen til slutt skal stå i hver sin vippe og den som balanserer lengst får kjøre hjem i en ny VW Amarok.

Mye å kjempe for altså.

I siste sekund

Spenningen var stor i Tromsø da de to i teten måtte vente helt til slutt før de kunne belage seg på Oslotur i juni. Men så, noen minutter før konkurransen stengte, kom Trond Ivar Stensland gående og ville prøve seg. Han toppet hele greie og kjørte gjennom løypa på under et minutt. Osloturen var i boks og Amarok'en et lite skritt nærmere.

Stensland jobber med rørfornying i Tromsø for bedriften VVS 24.

På andreplass kom Torbjørn Simonsen, også han fra Tromsø.

Lukeparkering mellom to biler og tettest mulig på planken. For hver centimeter avstand ut over 5 centimeter blir det tilleggstid.

Lukeparkering mellom to biler og tettest mulig på planken. For hver centimeter avstand ut over 5 centimeter blir det tilleggstid.