23948sdkhjf

Har brukt 100 millioner på Glasmagasinet

Glasmagasinet midt i Oslo sentrum gjenåpner 14. september etter at KLP har pusset opp for 100 millioner kroner.
Nå blir Glasmagasinet et livsstilshus som skal lokke til de cirka 148.000 menneskene som passerer daglig, skriver Byggfakta.no.

- Vi har klart å få til en butikkmiks som vi mener passer det gamle ærverdige huset og publikum godt. Det blir en møteplass for alle, et knutepunkt og et sted hvor du kan få tak i ting til absolutt alle anledninger. Fornyelsen var ønsket og nøye planlagt. Vi er veldig fornøyd med resultatet, sier Ellen Solberg, direktør for kjøpesenterforvaltning i KLP Eiendom, som eier bygningen til Byggfakta.no.

Nye butikker og konsepter
Illums Bolighus, Elkjøp og kosmetikk-kjeden KICKS blir noen av de som skal lokke nye kundegrupper. Det danske magasinkonseptet for barn, Tinderbox, åpner også sin første butikk i Norge. I tillegg kommer flere sterke livsstilsaktører inn i det 10.000 kvadratmeter store huset.

- Illums Bolighus er en institusjon og stjernen vi gjerne ville ha inn, og Elkjøp åpner sitt første urbane City Concept i Norge her. Disse to blir de klart største butikkene i magasinet, med henholdsvis drøye 3.000 kvadratmeter og 1.200 kvadratmeter. Felles for konseptene vi har fått inn er at hit kommer de med det lille ekstra. Her legger de flaggskip-butikken, og den første i sitt slag i Norge, sier Solberg.

Oppussingen har kostet i underkant av 100 millioner kroner
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078