23948sdkhjf

Iveco med nord-norsk match i Bergen

Turnè, konvoy, caravane - det lønner seg alltid. Starten på Ivecos bergensuke ble kronet med en kontrakt til Tromsø.

IVECO DIN TUR:

Det minste av de syv store lastebilmerkene i Norge gjør mest av seg i disse dager.

Ivecos prosjekt "Din Tur" har vært på jubeltur hos forhandlere rundt hele den sør-norske kysten og vestover de siste ukene, og ankom Bergen og Bilsalg Kokstad rett før helgen.

- Selv har jeg kun vært med fra jeg plukket opp bil Stavanger og så hadde noen dager i Haugesund. Men vi får jo utrolig mye hyggelig tilbakemeldinger på bilene, forteller Iveco-selger Svein Rune Herland (bildet under) fra hovedkontoret.

Artig var det også at da han ankom Bergen i solskinn kunne og tok en telefon til Tromsø, kunne feire med salgsignering av Iveco nummer 14 til Tromsø-baserte SG Trans AS.

- Jeg visste at SG Trans hadde både kjøring og kontakt med Bergen. De har kjøpt biler av oss siden 2013. Og så viste det seg at de trengte en bil kjapt.

- Det ble en S-Way konteinerbil til frakt av levende fisk denne gangen, bekrefter daglig leder Stig Collin Jenssen hos SG Trans. Firmaet har fra før har en merkevariert bilpark. Eller som bedriftens herlige egenomtale forklarer: "Vi er behjelpelig med alt. Tralletrekking, Containerkjøring, Levende fisk, og betongkjøring."  510-hesteren han har valgt har sovekabin og høyt tak som er ekstra isolert som standard for norske forhold. 

 510-hesteren SG Trans har valgt har sovekabin og høyt tak som er ekstra isolert som standard for norske forhold. Forklaringen på bergenskoblingen?

Jo, SG Trans har lenge samarbeidet med Unitech i Bergen om å utvikle en spesiell konteiner som skal brukes til å levere sjømat fra Nord-Norge til Østlandet og Europa.

Det spesielle med konteineren er at den kan lagre sjømat i 1 til 2 uker takket være et anlegg for rensing og oksygen og temperaturstyring. Unitech jobber normalt med teknologiske og sikkerhetsmessige løsninger for offshoreindustrien, og har bidratt mest mest økonomisk i prototypecontaineren som kostet 8 millioner kroner (!).

 Iveco-mann Svein Rune Herland kan på sin side fortelle at bilen Jenssen har valgt er godt utstyrt spesielt for økonomisk kjøring og lavt dieselforbruk. Iveco S-way kommer med Hi-Cruise-systemet, altså at den GPS-baserte cruisekontrollen styrer best mulig girskift i kupert terreng. Hi-Cruise bidrar også til god bruk av ECO-roll funksjonen. 

Nysgjerrig på å prøve? Neste trinn på Iveco Din Tur de kommende ukene er forhandlerne i Førde, Ålesund, Orkanger og Steinkjer.

Opphav og kilder: Iveco

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078