23948sdkhjf
Sponsored content

Markedsføring med enkle tiltak – også for transportselskaper

God og effektiv markedsføring trenger ikke å være komplisert, det er heller slik at enkle og lettforståelige markedsføringsgrep er de aller mest effektive.

Det gjelder innenfor alle bransjer, og transportselskaper er ikke noe unntak. Selvfølgelig er det mange logistikkaktører som hovedsakelig tilbyr tjenester B2B, men det er likevel mange av de samme mekanismene som i privatmarkedet som er i spill.

Markedsføring tilpasset virksomhetens størrelse

Det finnes transportselskaper i alle størrelser, fra små enkeltmannsforetak til gigantiske globale konsern.

Derfor vil det åpenbart også være store forskjeller når det gjelder hvilke markedsføringstiltak som er mest velegnet.

For en liten aktør med et lokalt kontor kan klikkrammer på fasaden være et fin start ved profilering, en enkel klikkramme kan du enkelt montere på en hvilken som helst fasade.

Profilering av kjøretøy er også ofte noe av det aller første som et transportselskap vil bruke markedsføringskroner på.

Det er også uten tvil fornuftig, med tanke på at virksomhetens biler forhåpentligvis også er godt synlige i trafikken store deler av dagen.

Det kan lønne seg å tenke igjennom budskapet i profileringen, slik at det kanskje også blir salgsutløsende.

Målrettet og spisset markedsføring på nett

Markedet for logistikktjenester og transport er per definisjon globalt, og det er viktig å ha i bakhodet når man som en mindre aktør planlegger markedsføring på nett.

Det er verken ønskelig eller mulig å konkurrere med de store globale spillerne når det gjelder for eksempel populære søkeord i hele Norge.

Derfor må man begrense seg til for eksempel spesifikke områder eller mer spissede søkeord.

Det kan for eksempel være smart å begrense seg til søk fra et områder som man naturlig har mye virksomhet i, men det kan i tillegg være interessant å plassere markedsføring sammen med søkeord som inkluderer ulike ruter og destinasjoner som virksomheten dekker.

Det er et enkelt tiltak som kan gi svært god effekt også for små og mellomstore transportselskaper.

Send til en kollega

0.015