DPD og PostNord knytter sammen pakkenettverket

DPDgroup og PostNord utvider sitt strategiske samarbeid for pakkehåndtering. Kjernen i det utvidede samarbeidet er en effektiv B2C-strategi, som for eksempel kommer til å knytte sammen partnernes pakkenett.

DPDgroup er det nest største internasjonale nettet for pakkeleveranser i Europa. Selskapet utvider nå sitt strategiske samarbeid med PostNord.

DPDgroup er det nest største internasjonale nettet for pakkeleveranser i Europa. Selskapet utvider nå sitt strategiske samarbeid med PostNord.

Publisert Oppdatert
– Vi er svært glade over å kunne tilby kundene våre en heldekkende og mer robust tjeneste for det europeiske B2C-markedet, som nå økes med avansert tjenesteinnhold ved leveranse, sier Peter Kjaer Jensen, leder for forretningsområdet Logistics i PostNord.

– Vi er svært glade over å kunne tilby kundene våre en heldekkende og mer robust tjeneste for det europeiske B2C-markedet, som nå økes med avansert tjenesteinnhold ved leveranse, sier Peter Kjaer Jensen, leder for forretningsområdet Logistics i PostNord.

PostNord vil bruke DPDgroups internasjonale pakkevolumer som sendes fra Danmark, Sverige, Norge og Finland til resten av Europa. For internasjonale leveranser gir dette PostNords kunder tilgang til DPDgroups nett av utleveringssteder på over 20.000 steder i ti land i hele Europa, der pakker kan hentes ut og returneres. Samarbeidet omfatter også nye mobile tjenester som gir kundene mulighet til å kontrollere og skreddersy sine leveranser. DPDs prisbelønnede "Predict"-løsning vil nå bli tilgjengelig for europeiske kunder også for pakker som sendes fra Norden.

Styrker begge parter

– Vi er svært glade over å kunne tilby kundene våre en heldekkende og mer robust tjeneste for det europeiske B2C-markedet, som nå økes med avansert tjenesteinnhold ved leveranse, sier Peter Kjaer Jensen, leder for forretningsområdet Logistics i PostNord.

– Samarbeidet vårt, som nå får et mer avansert innhold, har vært langvarig og fremgangsrikt. PostNord er den ledende leverandøren av logistikk- og netthandelstjenester i Norden, og gjennom samarbeidet vårt kan vi tilby DPDs kunder tilgang til 5.800 utleveringssteder i de nordiske landene, sier Christian Emery, viseadministrerende direktør for GeoPost og administrerende direktør for Europe DPDgroup.

Ved årsslutt vil en del av PostNords flåte bruke navnet DPD på veiene i Danmark, Sverige, Norge og Finland, med DPDs varemerke på 200 PostNord-biler, noe som gjenspeiler de nye dimensjonene i den tverreuropeiske utleveringstjenesten.