Felleskjøpet Rogaland Agder

Effektiviserer virksomheten

En komplett IFS-løsning skal hjelpe 550 ansatte i Felleskjøpet Rogaland Agder å håndtere komplekse forretningsprosesser gjennom en sentral plattform.

Felleskjøpet Rogaland Agder (FKRA) er en ledende leverandør av dyrefôr, gjødsel og landbruksutstyr. Her fra et anlegg i Sirevåg.
Felleskjøpet Rogaland Agder (FKRA) er en ledende leverandør av dyrefôr, gjødsel og landbruksutstyr. Her fra et anlegg i Sirevåg. Foto: May-Linda Schjølberg / FKRA
Publisert Oppdatert

Stavangerbaserte Felleskjøpet Rogaland Agder (FKRA) produserer og selger fôr, gjødsel og frø til sine medlemmer innenfor det norske landbruket. Virksomheten selger også traktorer, maskinvarer og verkstedtjenester og har 19 butikker og 10 verksteder i Norge. FKRA selger også utstyr til hagen og kjæledyr. Nå har selskapet valgt å oppgradere til IFS Applications 9 for økt effektivitet og bedre synlighet i verdikjeden.

 

Fleksibel bransjeløsning

FKRA har brukt IFS Applications siden 1999 for å støtte forretningskritiske prosesser som produksjon, økonomistyring og detaljhandel, der IFS-løsningen er integrert med en kasseløsning levert av IFS partner Centric. Løsningen gir en effektiv butikkdrift med avansert prognose funksjonalitet, i tillegg til automatisk påfylling av varer i butikk og verksteder.

Implementeringen av IFS Applications 9 vil gi nye muligheter som helintegrert kundehåndtering (CRM), og en forbedret brukervennlighet gjennom et tilpasningsdyktig, rollebasert grensesnitt, IFS Lobby. FKRA har også valgt å implementere nye moduler for gjensalg og lager.

– Vår organisasjon er ett komplekst økosystem ettersom vi håndterer prosesser gjennom hele verdikjeden fra produksjon til butikk og verksted. IFS Applications tilbyr en fleksibel bransjeløsning som hjelper oss å håndtere alle våre forretningsprosesser i ett helhetlig system , sier Knut Svendsen, IT-sjef i FKRA. – Dette gjør det enklere for oss å effektivisere virksomheten vår, og gir en mer transparent forsyningskjede og mer effektiv logistikk. Oppgraderingen vil også gi våre ansatte en bedre brukervennlighet, takket være det rollebaserte grensesnittet IFS Lobby og integrert CRM, fortsetter Svendsen.