Fortsatt best kundeservice hos DHL

På Call Center-dagene 2015 ble DHL Express for tredje året på rad «Best i test» i kategorien Pakketransport.

Det ble delt ut priser i 16 ulike bransjekategorier på Cell Center-dagene. Årets vinnerscore til DHL Express og snittet i kategorien Pakketransport lå vesentlig høyere enn i 2014. Foto: Terje Christiansen
Det ble delt ut priser i 16 ulike bransjekategorier på Cell Center-dagene. Årets vinnerscore til DHL Express og snittet i kategorien Pakketransport lå vesentlig høyere enn i 2014. Foto: Terje Christiansen
Publisert Oppdatert

108 virksomheter konkurrerte i år om kundeserviceprisen «Best i test». Det var mulig å vinne prisen i 16 ulike bransjekategorier.

– Vi er veldig stolte over å ha blitt kåret som bransjens beste for tredje år på rad. Vi har i år hatt fokus på å ha "hjertet i hånden" i vår kundeservicehåndtering. Målet har vært å skape en unik kundeopplevelse for våre kunder, forklarer Nina Bjørlo, Head of Customer Service i DHL Express.

 

Høyere score i år enn i fjor

Analyseselskapet SeeYou AS var ansvarlig for testingen i forkant av utdelingen.

For første gang var det tre selskaper som fikk helt likt resultat og delte førsteplassen: Sector Alarm, Vitamail og Tele2 fikk alle en score på 92,3 prosent.

DHL fikk 86,4 prosent og vant kategorien Pakketransport foran TNT, Bring, PostNord og Schenker. Det er nøyaktig samme rekkefølge som i fjor, men det er gledelig å registrere at både DHLs vinnerscore og kategorisnittet på 81,7 er vesentlig høyere enn i fjor (82,3 og 78,7).

– Vi har en fantastisk gjeng med flotte serviceinnstilte kundeservicemedarbeidere, og vi jobber hver dag for å bli enda litt bedre. Vi er utrolig stolte over reisen vi har vært igjennom, forteller Nina Bjørlo.

– Dette viser at målrettet innsats gir resultater. Vi slapper ikke av selv om vi vinner priser, de bare motiverer oss til å holde standarden på topp, forteller Terje Aarbog, adm. direktør i DHL Express.

 

Bransjevinnerne (rangert etter oppnådd poengsum)

  1. Sikkerhet: Sector Alarm (92,3)
  2. Mobil: Tele2 (92,3)
  3. Åpen klasse: Vitamail (92,3)
  4. TV-distribusjon: Viasat (92,0)
  5. Avis: Adresseavisen (91,9)
  6. Elektro: Hi-Fi klubben (91,6)
  7. Båtreise: Stena Line (91,3)
  8. Pakkereiser: Ving (91,0)
  9. Forsikring: Gjensidige (90,5)
  10. Energi: Trønderenergi (89,2)
  11. Bredbånd: Canal Digital Kabel (87,3)
  12. Pakketransport: DHL Express (86,4)
  13. Bank: Gjensidige bank (85,7)
  14. Offentlig: HELFO (84,4)
  15. Flyreise: KLM (83,7)
  16. Veihjelp: NAF (82,3)