Gjennombrudd for ABAX i Kina

Bare et halvt år etter at det norske teknologiselskapet ABAX etablerte seg i Kina har selskapet signert en femårig avtale med verdens største teleoperatør, China Mobile.

Fra avtalesigneringen under China Mobile IOT i Shanghai den 16. desember. Til høyre sitter Anfinn Hammer Feng, CEO i ABAX China.

Fra avtalesigneringen under China Mobile IOT i Shanghai den 16. desember. Til høyre sitter Anfinn Hammer Feng, CEO i ABAX China.

Opprettet

Partnerskapet mellom ABAX og China Mobile Ltd bygger på teknologi og kunnskapsdeling mellom de to selskapene. ABAX vil stå for leveringer av produkter og teknologisk kunnskap inn mot et kinesisk IOT-marked.

China Mobile vil kunne bidra til økt vekst og flere markedskanaler for ABAX, blant annet gjennom sine 845 millioner kunder i Kina.

 

Unike muligheter

– Vi er naturligvis stolte og beæret over avtalen med China Mobile. Det er en solid bekreftelse på vår nåværende internasjonale markedsposisjon. I tillegg viser det at vi gjør mye rett i måten vi utvikler vår teknologi og merkevarebygging på, sier Petter Quinsgaard, administrerende direktør i ABAX.

Dette bekrefter også viseadministrerende i ABAX, Bjørn Erik Helgeland, som ytterligere understreker den viktige rollen som ABAX nå vil få.

ABAX vil spille en stor rolle i transformasjonen av China Mobile, fra teleoperatør og til en fullverdig digital serviceutbyder i et raskt voksende marked. De mulighetene som ABAX nå står overfor er, for et norsk selskap i Kina, meget unike. Vi har stor tro på hva dette partnerskapet vil medbringe av muligheter for utvikling og vekst.

Avtalen ble underskrevet den 16.desember under China Mobile IOT-arrangementet som ble avholdt i Shanghai. ABAX ble invitert til arrangementet sammen andre aktører som Huawei, Vodafone, og Sony Ericsson.

– Det var en stor ære å bli invitert til China Mobile IOT i Shanghai. Markedet for IOT er raskt voksende i Kina og vår teknologi vil få stor betydning for markedets videre utvikling, samt hvilke produkter og løsninger China Mobile vil kunne tilby sine kunder fremover, sier CEO i ABAX China, Anfinn Hammer Feng.