23948sdkhjf

Bertel O. Steen: Ny IT-løsning for forhandlervirksomheten

Bertel O. Steen AS har inngått en avtale med incadea GmbH i Tyskland om anskaffelse av ny IT-løsning for forhandlervirksomheten.

Avtalen omfatter programvareleveranse, oppsett og konfigurering av løsningen, og utrulling til mer enn 100 egeneide og frittstående forhandlere med over 2.000 brukere.

- Vi har siden september 2013 vurdert alternative leverandører av fremtidig IT-løsning. Ulike leverandører og scenarier er utredet, det samme gjelder forhandlersystemer, importsystemer, økonomi og logistikksystemer - og hvilke kombinasjoner som er mulige, sier Bjørn Maarud, konsernsjef i Bertel O. Steen AS. - Vi er svært tilfredse med at vi nå har inngått en avtale med incadea GmbH som vår fremtidige samarbeidspartner, sier han.

Viktig initiativ

- Anskaffelse av ny IT-løsning er et av de viktigste initiativene for Bertel O. Steen i tiden fremover og kritisk for at selskapet skal lykkes, sier Bjørn Maarud. Vi har gjennom de siste månedene definert og dokumentert alle behovene som forretningsenhetene har, for deretter å foreta en grundig evaluering av mulige leverandører og løsninger. For områdene import, økonomi og delelogistikk har vi inntil videre valgt å fortsette med eksisterende løsninger. Dermed får vi anledning til å fokusere på detaljvirksomheten og at forhandlerne overføres til én felles løsning så raskt som mulig, sier Bjørn Maarud.

Innovativ, effektiv og brukervennlig

- Valget falt på incadea på grunn av deres evne til å tilby de mest innovative, effektive og brukervennlige løsningene tilpasset Bertel O. Steens behov. incadea sine produkter, som er basert på Microsofts Dynamics-plattform, leverer et komplett forhandlersystem med bilsalg, delesalg, service, logistikk og regnskap, og passer svært godt inn i Bertel O. Steen sitt IT-miljø, sier Runar Myhre, IT-direktør i Bertel O. Steen AS.

Leveransen vil inneholde følgende produkter:

incadea.myengine (Dealer Management System) basert på Microsoft Dynamics NAV Incadea.cvrm (Customer + Vehicle Relationship Management), basert på Microsoft Dynamics CRM incadea.bi (incadeas Business Intelligence-løsning Referansecase for en skybasert løsning

- Denne kontrakten representerer et utstillingsvindu for den nyeste og beste teknologien som er tilgjengelig for industrien, hevder Patrick Katenkamp, administrerende direktør i incadea plc. - Ved å implementere incadeas produktportefølje, tar vi sikte på å posisjonere Bertel O. Steen som et europeisk referansecase for en skybasert løsning. Kontrakten omfavner et av de største forhandlernettverkene i Norge og er særdeles strategisk viktig for incadea, som med dette øker sin markedsandel i Norge til over 40 prosent. Forholdet til Bertel O. Steen forbedrer vår tilstedeværelse i Skandinavia betydelig og gir oss et utmerket utgangspunkt for å øke vår markedsandel ytterligere både i Skandinavia og Europa, fortsetter Patrick Katenkamp.

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.078