Rekordrask oppstart av nye butikker

Bare dager etter at det ble kjent at Eplehuset skulle ta over Humacs butikker i Norge var butikkene i full drift på selskapets SAP-løsning.

Med overtakelsen av Humac har Eplehuset totalt 20 butikker som kjører på SAPs Business All-in-One-forretningsløsninger. Foto: Øystein Svendheim / Eplehuset
Med overtakelsen av Humac har Eplehuset totalt 20 butikker som kjører på SAPs Business All-in-One-forretningsløsninger. Foto: Øystein Svendheim / Eplehuset
Publisert Oppdatert

De åtte butikkene stengte som Humac er lørdag i slutten av september, og påfølgende mandag åpnet de som Eplehuset - med fullt varelager på plass. Løsningen inkluderer butikker, verksted og business-to-business-avdeling.

Konsulenter fra SAPs partner, Pearl Consulting, bisto med jobben, som inkluderte oppsett, konvertering av varelager, kunder og åpne ordrer. Eplehuset har selv stått for opplæring av ansatte i nytt system.

Imponerende

- Dette var intet mindre enn imponerende, sier Frank-Steinar Reierskog, IT-sjef i Eplehuset.

Pearl Consultings SAP-kontrakt med Eplehuset ble kjent i 2012, og siden har de implementert en malbasert forretningsløsning for de øvrige Eplehuset-butikkene i Norge. Med overtakelsen av Humac har Eplehuset totalt 20 butikker som kjører på SAPs Business All-in-One-forretningsløsninger.

- Denne operasjonen har selvsagt krevd litt, men vi var ikke i tvil om at vi skulle kunne få det til da Eplehuset kom med utfordringen. Med en kombinasjon av god teknologi fra SAP og våre dyktige konsulenter var dette mulig å gjennomføre, sier Ingemar Goksøyr, administrerende direktør i Pearl Consulting.

- Jeg er i likhet med Eplehuset imponert over jobben Pearl Consulting har gjort, sier norgessjef i SAP, Per Haakon Lomsdalen.

- Vi er avhengige av nøkkelpartnere som Pearl Consulting for å implementere våre forretningsløsninger hos norske kunder, og dette er et godt eksempel på at SAPs løsninger fungerer godt for små og mellomstore virksomheter. Digitale og mobile løsninger gir stadig flere muligheter for nyskaping og bedre kundeoppfølging for handelsnæringen, legger han til.