Kalmar DCG90-180 nummer 1.000

Jubileumstruck til NorSea

Kalmar har produsert truck nummer 1.000 av den nye generasjonen DCG. Jubileumsmaskinen er tatt i bruk av NorSea AS.

Kalmars gaffeltrucksjef Thomas Malmborg (t.h.) syntes det var spesielt hyggelig av jubileumstrucken kunne overleveres til NorSea, her representert ved Teknisk sjef Asgeir Klingsheim. – NorSea har vært en lojal kunde av både Kalmar gaffeltrucker og reachstackers i en årrekke, sa Malmborg. Foto: Kalmar
Kalmars gaffeltrucksjef Thomas Malmborg (t.h.) syntes det var spesielt hyggelig av jubileumstrucken kunne overleveres til NorSea, her representert ved Teknisk sjef Asgeir Klingsheim. – NorSea har vært en lojal kunde av både Kalmar gaffeltrucker og reachstackers i en årrekke, sa Malmborg. Foto: Kalmar
Publisert Oppdatert

DCG90-180 ble lansert i 2011 som de første i produsentens nye G-serie. DCG var dermed de første truckene med Kalmars kritikerroste EGO-kabin i tillegg til andre viktige forbedringer som et nytt elektrisk system og et variabelt hydraulikksystem.

Serien består av trucker med løftekapasiteter fra 9 til 18 tonn som historisk sett er Kalmars mest suksessrike segment med over 10.000 produserte enheter.

 

Trofast kunde

Nylig rundet Kalmar produksjonen av truck nummer 1.000 i denne serien og jubileumstrucken ble overlevert til den norske brukeren NorSea på fabrikken i Lidhult.

NorSea har en rekke Kalmartrucker fra før som benyttes i selskapets operasjoner til olje- og gassindustrien, og i likhet med tidligere leveranser er også den siste trucken svært velutstyrt med blant annet rørklype for sikker håndtering av rør.

DCG90-180 består av trucker med løftekapasiteter fra 9 til 18 tonn som historisk sett er Kalmars mest suksessrike segment med over 10.000 produserte enheter. Foto: Kalmar
DCG90-180 består av trucker med løftekapasiteter fra 9 til 18 tonn som historisk sett er Kalmars mest suksessrike segment med over 10.000 produserte enheter. Foto: Kalmar