Mer heder til Europris og RELEX

Europris og RELEX Solutions vant prisen «Best Enterprise Solution» under årets "retail technology awards europe" (reta) i Düsseldorf.

Foto: Relex

Publisert Oppdatert
– Vi er ydmyke og samtidig stolte av å ha vunnet enda en pris med RELEX, sier Pål Wibe, adm. direktør i Europris AS. – Vår felles løsning er et viktig verktøy for å oppnå ytterligere kostnads- og kapitaleffektivitet, samt forbedre produktservicenivået til våre kunder.

– Vi er ydmyke og samtidig stolte av å ha vunnet enda en pris med RELEX, sier Pål Wibe, adm. direktør i Europris AS. – Vår felles løsning er et viktig verktøy for å oppnå ytterligere kostnads- og kapitaleffektivitet, samt forbedre produktservicenivået til våre kunder. Foto: Europris

Reta Europe Awards er en årlig prisutdeling som finner sted under den internasjonale messen «EuroShop» i Düsseldorf. Her hylles selskaper som har implementert og utviklet fremragende og innovative teknologiløsninger innen detaljhandel-sektoren.

Bak tildelingene står det velkjente EHI Retail Institute med mer enn 750 europeiske medlemmer, bestående av internasjonale selskaper innen detaljhandelen, produsenter av forbrukerelektronikk og kapitalvarer, samt ulike tjenesteleverandører. Ved å vinne kategorien «Best Enterprise Solution» demonstrerer Europris økt effektivitet i sin forsyningskjede gjennom implementeringen av RELEX Solutions, som av juryen blir beskrevet som en svært innovativ og imponerende løsning.

 

Tredje pris på kort tid

Denne prisen er den tredje som teamet fra Europris og RELEX har vunnet.

På tampen av fjoråret vant de tittelen «Technology Team of the Year» på Retail Systems Awards og kategorien «Supply Chain Visibility» på Supply Chain Excellence Awards i London.

– Vi er ydmyke og samtidig stolte av å ha vunnet enda en pris med RELEX. Vår felles løsning er et viktig verktøy for å oppnå ytterligere kostnads- og kapitaleffektivitet, samt forbedre produktservicenivået til våre kunder, sier Pål Wibe, adm. direktør i Europris AS.

Prosjektet har gitt mer enn 250 butikker RELEX’ planleggingskraft, noe som blant annet har ført til en sterk reduksjon i butikkvarelagre for like-for-like produkter og hylletilgjengeligheten har økt betraktelig. Takket være løsningen er Europris i stand til å bygge robuste rutiner i organisasjonen, ha bedre planleggingsevne og være bedre rustet til forsyningsutfordringer knyttet til fremtidig vekst.

– Prisene vi har vunnet og resultatene vi har oppnådd viser bare begynnelsen av reisen RELEX og Europris har startet sammen. I tillegg til å rulle RELEX videre ut til alle typer varer og kategorier, jobber vi nå med å få enda mer funksjonalitet inn i systemet, noe som vil bidra til å optimere forsyningskjeden i hele selskapet, sier Wide.

Fred Graham, Country Manager hos RELEX Norge, er entusiastisk for den siste tildelingen.

– Europris og RELEX har jobbet sammen i to år nå og det er morsomt å se at den suksessen vi opplever i vårt partnerskap er anerkjent av juryer bestående av profesjonelle fagfolk. Mange av målene våre er oppnådd og jeg er overbevist om at vi sammen vil oppnå fantastiske resultater i løpet av årene som kommer, sier Graham.