Ny 1.600 kilos heavy duty

UniCarriers har breddet utvalget av sine Tergo skyvemasttrucker med den nye modellen UHD 160.

UHD 160 har en løftekapasitet på 1.600 kilo og maksimal løfthøyde er oppgitt til 10,8 meter. Høy kjøre-, heve- og senkehastighet skal gjøre den spesielt godt egnet for brukere med høye løft og som etterspør stor håndteringskapasitet over flere skift. Foto: UniCarriers

UHD 160 har en løftekapasitet på 1.600 kilo og maksimal løfthøyde er oppgitt til 10,8 meter. Høy kjøre-, heve- og senkehastighet skal gjøre den spesielt godt egnet for brukere med høye løft og som etterspør stor håndteringskapasitet over flere skift. Foto: UniCarriers

Publisert Oppdatert

Ifølge produsenten er denne modellen ekstra godt egnet for brukere med høye løft og som etterspør stor håndteringskapasitet over flere skift. I standardversjon har UHD 160 en maksimal kjørehastighet på 12,5 km/t, men kan med tilvalg komme opp i 14,5 km/t. Med rask løfte- og senkehastighet, og muligheten til å stable opp til 1.000 kilo tunge paller høyere enn ti meter, mener UniCarriers at UHD160 er en utmerket løsning for krevende lageroppgaver.

Ved arbeid over flere skift bør batteribytter ta kortest mulig tid. Med det halvautomatiske Fast Track Powerplus-systemet kan dette utføres på UHD 160 i løpet av ca. ett minutt.

Nytt Mast Tilt Control System

I likhet med alle de andre skyvemasttruckene til UniCarriers har også UHD 160 en førerplass med høy komfort og god ergonomi. Foto: UniCarriers

I likhet med alle de andre skyvemasttruckene til UniCarriers har også UHD 160 en førerplass med høy komfort og god ergonomi. Foto: UniCarriers

UHD 160 er utstyrt med produsentens nye Mast Tilt Control System (MTC) som stabiliserer masten og reduserer uønskede mastbevegelser og svingninger med opptil 80 prosent. Resultatet er at stabling og håndtering av paller kan utføres både raskere og sikrere. Foto: UniCarriers

UHD 160 er utstyrt med produsentens nye Mast Tilt Control System (MTC) som stabiliserer masten og reduserer uønskede mastbevegelser og svingninger med opptil 80 prosent. Resultatet er at stabling og håndtering av paller kan utføres både raskere og sikrere. Foto: UniCarriers

Nye stabiliseringsprogrammer bidrar til å ytterligere øke kapasiteten. Ett slikt program er S3 Soft Motion System. Det bruker en rekke parametere, som for eksempel aktuell løftehøyde, til å optimalisere hastigheten av mastens skyvebevegelse, tilt og sideforskyvning til å sikre maksimal stabilitet og sikkerhet i alle situasjoner.

S3 kompletteres med det nye Mast Tilt Control System (MTC) som stabiliserer masten og reduserer uønskede mastbevegelser og svingninger med opptil 80 prosent. Resultatet er at stabling og håndtering av paller kan utføres både raskere og sikrere. Det forbedrede Level Assistance System (LAS) gjør gaflene automatisk og presist finner riktig nivå. De nye funksjonene er for øvrig tilgjengelige på alle trucker i Tergoserien.

I likhet med alle de andre skyvemasttruckene til UniCarriers har også UHD 160 en førerplass med høy komfort og god ergonomi. Her kan navnes lavt innsteg, elektrisk justerbart gulv og en førerstol hvor både høyden og ryggen kan reguleres. Trucken styres med et ergonomisk utformet miniratt, mens hydraulikkfunksjonene kontrolleres med den multifunksjonelle joysticken ErgoLogic.

Bestill abonnement på Logistikk & Ledelse

UniCarriers

UniCarriers ble etablert i 2011 som følge av en sammenslåing av Nissan Forklift, TCM og Atlet. Selskapet har hovedkontor i Tokyo, mens det europeiske hovedkontoret er i Mölnlycke utenfor Göteborg.

Selskapet har 5.800 ansatte og omsatte i virksomhetsåret 2016 en omsetning på 1,5 milliarder euro. UniCarriers ble i 2016 overtatt av Mitsubishi Heavy industries. Med datterselskapene Mitsubishi Nichiyu Forklift og UniCarriers er Mitsubishi verdens tredje største truckprodusent.