Ny norgessjef i SAP

Etter ni måneder som nordisk innovasjonssjef tar Stefano Holguin steget opp og overtar etter Per Haakon Lomsdalen som norgessjef i SAP.

Foto: SAP

Publisert Oppdatert
Innovasjon og forenkling går hånd i hånd. Jeg vil være en pådriver for at vi skal hjelpe kundene med å få enklere prosesser, slik at de får rom til å drive nyskaping, sier Stefano Holguin.

Innovasjon og forenkling går hånd i hånd. Jeg vil være en pådriver for at vi skal hjelpe kundene med å få enklere prosesser, slik at de får rom til å drive nyskaping, sier Stefano Holguin. Foto: SAP

Norske virksomheter har et stort behov for å bedre drive innovasjon, men tynges ofte av tungvinte systemer.
Stefano Holguin

Stefano Holguin begynte i SAP som nordisk direktør for innovasjon høsten 2015 med særlig ansvar for salg og utbredelse av SAP HANA. Han har vist gode resultater og var et naturlig valg da sjefsstolen ble ledig i Norge.

– Stefano Holguin har vist seg som en dyktig og resultatorientert leder. Når Per Haakon Lomsdalen nå går videre til nye utfordringer i SAP var Holguin en naturlig kandidat til å ta over, sier nordensjef Martin Schirmer.

Holguin avløser Per Haakon Lomsdalen, som nylig tok over som Chief Operating Officer (COO) for SAP i Norden. Holguin vil rapportere til nordensjef Schirmer, men også samarbeide tett med- og rapportere tall og resultater til Lomsdalen.

– Både i tiden i SAP og i tidligere stillinger har Holguin imponert meg med sine salgs- og lederevner. Jeg er trygg på at han leder SAP Norge videre med stødig hånd, sier Lomsdalen.

 

20 års erfaring

Før SAP ledet Holguin Hewlett-Packards (HP) programvaresatsning i Norge, Finland og Baltikum. Tidligere har han hatt flere sentrale stillinger i IBMs programvaredivisjon, og kan vise til mer enn 20 års allsidig erfaring fra teknologibransjen.

– I løpet av kort tid har SAP blitt et selskap jeg brenner for, og jeg er stolt over å kunne takke ja til utfordringen å lede den norske virksomheten videre, sier Holguin.

Han viser til at norske virksomheter har et stort behov for å bedre drive innovasjon, men tynges ofte av tungvinte systemer.

– Dette er et uheldig paradoks i en situasjon der de burde kunne konsentrere seg om å levere nye produkter og løsninger raskere til markedet. Innovasjon og forenkling går hånd i hånd. Jeg vil være en pådriver for at vi skal hjelpe kundene med å få enklere prosesser, slik at de får rom til å drive nyskaping, sier Stefano Holguin.