Ongoing vokser i den norske WMS-skyen

Så langt har et titalls norske 3PL-selskaper tatt i bruk det svenske, skybaserte lagerstyringssystemet Ongoing Warehouse.

Colliflows kunder har tilgang til varelageret sitt til enhver tid og kan få informasjon om blant annet lagerbeholdning, statistikk og pakkesporing,

Colliflows kunder har tilgang til varelageret sitt til enhver tid og kan få informasjon om blant annet lagerbeholdning, statistikk og pakkesporing,

Publisert Oppdatert
– Vi tilbyr en sømløs systemintegrasjon mot de fleste nettbutikkløsninger og ERP-systemer, forteller Rune Wright Lia, daglig leder i Colliflow AS.

– Vi tilbyr en sømløs systemintegrasjon mot de fleste nettbutikkløsninger og ERP-systemer, forteller Rune Wright Lia, daglig leder i Colliflow AS.

Ongoing Warehouse er ett av Nordens ledende, skybaserte lagerstyringsverktøy og en av brukerne her i landet er 3PL-selskapet Colliflow AS. Selskapet holder til på Skien Havneterminal og samarbeider tett med Grenland Havn.

 

Mange fordeler

– Fordelene med et nettbasert lagerstyringssystem er mange. Har du tilgang til nettet, kan du få tilgang til systemet når som helst, hvor som helst og fra hvilken som helst datamaskin eller håndholdt enhet. Våre kunder har tilgang til varelageret sitt til enhver tid og kan få informasjon om blant annet lagerbeholdning, statistikk og pakkesporing, forteller Rune Wright Lia, daglig leder i Colliflow AS.

Effektiv systemintegrasjon er en annen fordel ved moderne, nettbaserte lagerstyringssystemer av denne typen.

– Våre kunder knytter seg til Colliflow og får nyte godt av en lang rekke fordeler, som automatisert ordremottak, leveransestatistikk i sanntid, ordresporing, alltid oppdatert lagersaldo og mye mer. Vi tilbyr en sømløs systemintegrasjon mot de fleste nettbutikkløsninger og ERP-systemer, fortsetter Wright Lia.

Lightup.no er en av de mange Colliflow-kundene som setter pris på den sømløse systemintegrasjonen.

– Nå er vi i full gang med et lager- og ordresystem som snakker med nettbutikken. Ordreflyten har blitt automatisert, og systemet funger veldig godt. Vi er spesielt fornøyd med at innkjøpsbehov beregnes automatisk når vi oppretter innkjøpsordre. Hver dag sparer vi halvannen time bare på å slippe den manuelle håndteringen av innkjøpsordrer, sier daglig leder i Lightup.no, Martin Erlandsen.

 

Sømløst med Consignor

Når ordrene er plukket og pakket, sendes de til transportadministrasjonssystemet EDI-Soft Consignor.

– Ordrene overføres fra lagerstyringsverktøyet Ongoing til Consignor for å booke, transportere og skrive ut fraktdokumenter. Systemene fungerer sømløst med Ongoing og gir vår kunder full oversikt og kostnadskontroll, forklarer Wright Lia.

Ongoing Warehouse har over hundre 3PL-bedrifter som kunder i Norden, og opplever en sterk vekst i Norge.

– Vi konstaterer at det er stor interesse for vårt lagerstyringssystem i Norge. At systemet, i tillegg til å være funksjonelt, er nettbasert med en månedlig kostnad per bruker, faller i god jord, sier Gerhard Guron, daglig leder Ongoing Warehouse.

Colliflow er leverandør av tredjepartslogistikk og håndterer norske og internasjonale virksomheters varelager og logistikkfunksjon. Selskapet holder til på Skien Havneterminal og samarbeider tett med Grenland Havn.

Colliflow er leverandør av tredjepartslogistikk og håndterer norske og internasjonale virksomheters varelager og logistikkfunksjon. Selskapet holder til på Skien Havneterminal og samarbeider tett med Grenland Havn.