Posten og Bring samlokalisert i Drammen

Posten Norge har samlokalisert virksomheten i Drammen i en felles terminal på Lierstranda. Nesten 140 medarbeidere blir knyttet til terminalen, som driver med pakker, gods og lagertjenester.

Den nye fellesterminalen i Drammen har fått et nytt og moderne pakkesorteringsanlegg. Det er levert av den nederlandske produsenten Vanderlande. Foto: Nils Midtbøen / Posten Norge

Den nye fellesterminalen i Drammen har fått et nytt og moderne pakkesorteringsanlegg. Det er levert av den nederlandske produsenten Vanderlande. Foto: Nils Midtbøen / Posten Norge

Publisert Oppdatert

Posten og Brings Drammensterminal er en av til sammen 18 terminaler i Norge hvor Posten-konsernet samler aktivitetene med utgangspunkt i logistikkvirksomhetens behov. Hensikten er å oppnå mer effektiv drift og større konkurransekraft, samtidig som det gir miljøgevinster.

 

Bedre samhandling er nøkkelen

– Bedre samhandling er nøkkelen for å videreutvikle Posten-konsernet. Vi investerer i felles terminaler for å gi et bedre tilbud til våre kunder og bedre arbeidsvilkår for våre medarbeidere. Anlegget her i Drammen gir grunnlag for vekst – en vekst som ikke minst kommer fra økt e-handel, sa konsernsjef Dag Mejdell da han åpnet Posten og Brings Drammensterminal 16. mars.

Bring har hatt virksomhet i lokalene på Lierstranda i 15 år. Nå er pakkevirksomheten fra Åssiden i Drammen flyttet inn, og det er investert i et nytt pakkesorteringsanlegg som har kapasitet til å møte volumøkning. I dag sorteres opp mot 15.000 pakker i døgnet. Med det nye pakkesorteringsanlegget øker kapasiteten til 5.000 pakker i timen. Totalt har Posten Norge investert nærmere 50 millioner kroner i terminalen.

Det nye pakkesorteringsanlegget har en kapasitet på 5.000 pakker per time. Foto: Nils Midtbøen / Posten Norge

Det nye pakkesorteringsanlegget har en kapasitet på 5.000 pakker per time. Foto: Nils Midtbøen / Posten Norge