Raskest på markedet

Sjekk farten på denne trucken

Jungheinrichs nye palletruck for stående fører har en kjørehastighet på opptil 14 km/t.

ERE er konstruert for intensiv bruk ved lasting og lossing av lastbærere, til interntransport over lengre strekninger eller plukking av ulike varer. 

ERE er konstruert for intensiv bruk ved lasting og lossing av lastbærere, til interntransport over lengre strekninger eller plukking av ulike varer. 

Publisert Oppdatert

Med ERE presenterer Jungheinrich sin nyeste generasjon av palletruck for stående fører. drivePLUS-varianten har en kjørehastighet på opp 14 kilometer i timen og skal være den raskeste på markedet. Ifølge produsenten er ERE dessuten den korteste. Jungheinrich opplyser videre om en ytterligere økning av omløpshastigheten med inntil 15 prosent gjennom bruk av assistentsystemer. Dermed bør alt ligge godt til rette for intensiv bruk ved lasting og lossing av lastbærere, til interntransport over lengre strekninger eller plukking av ulike varer.

Også ERE er omfattet av Jungheinrichs 2Shifts1Charge-garanti. Truckmodellen er også tilgjengelig med litiumionteknologi, som gjennom svært korte ladetider muliggjør drift over tre skift på bare én batterilading.

På sikkerhetssiden trekker produsenten frem god synlighet med reflekser og DayLED-lys og assistentsystemet curveCONTROL som reduserer farten ved kjøring i svinger ut fra vekten på lasten. Det nye tilleggsutstyret «aktiv fotbeskyttelse» forhindrer at foten til føreren stikker ut fra trucken og dermed også eventuelle skader i forbindelse med dette. Gjennom den nyutviklede positionCONTROL reduseres løftetidene gjennom forhåndsdefinerte løftehøyder. Også tilleggsutstyret palletCONTROL sparer tid og hjelper føreren med korrekt innkjøring i pallen fra langsiden.

Utvider med lift

Varer opptil 100 kilo kan legges direkte på oppbevaringsbrettet.

Varer opptil 100 kilo kan legges direkte på oppbevaringsbrettet.

ERE hadde publikumspremiere på den store utstillingen LogiMAT som ble avholdt i Stuttgart i forrige måned. Der presenterte Jungheinrich også flere andre nyheter.

På AGV-siden kan nevnes trekkvognen EXS 350a og den høytløftende plukktrucken EKS 215a.

4-veis skyvemasttrucker inngår i et smalt segment, men som Jungheinrich har svært god kontroll på, i hvert fall på det norske markedet. Nye ETV Q20 og Q25 er godt egnet til håndtering av langgods som transporteres sideveis i tillegg til løft av opptil 2,5 tonn i 10,7 meters høyde. En ekstra vid mast og panorama glasstak bidrar til god sikt.

Personliften EKM 202 er et nytt produkt for Jungheinrich og er et godt alternativ til gardintrapp på hjul i forbindelse med eksempelvis enkle vedlikeholdsjobber og plukkoppgaver uten pall. Aluminiumsmasten er stabil med minimale vibrasjoner og gir gripehøyder opptil 5,3 meter, slik at varer opptil tredje reolnivå kan hentes ut av reolen, prisplakater henges opp eller taklamper byttes. Varer opptil 100 kilo kan legges direkte på oppbevaringsbrettet.

Kjørehastigheten er oppgitt til 6 km/t, og bredden på bare 760 mm gjør at den kommer seg lett frem på trange områder. Dører som lukker seg automatisk sørger i tillegg for at føreren alltid er trygg i store høyder.

EKM 202 gir gripehøyder opptil 5,3 meter og er et godt alternativ til gardintrapp på hjul. Aluminiumsmasten er stabil med minimale vibrasjoner. Alle foto: Jungheinrich

EKM 202 gir gripehøyder opptil 5,3 meter og er et godt alternativ til gardintrapp på hjul. Aluminiumsmasten er stabil med minimale vibrasjoner. Alle foto: Jungheinrich