Røyskatter på lageret

AGV-en Weasel er basis i et innovativt, fleksibelt og skalerbart transportsystem som er nominert til årets truck.

Weasel kan håndtere produkter i ulike størrelser med vekt opp til 35 kilo.

Weasel kan håndtere produkter i ulike størrelser med vekt opp til 35 kilo. Foto: SSI Schäfer

Publisert Oppdatert
Weasel hevdes å være et godt alternativ til tradisjonelle transportsystemer.

Weasel hevdes å være et godt alternativ til tradisjonelle transportsystemer. Foto: SSI Schäfer

Med Industrie 4.0 og IOT (Internet og Things) som bakteppe, hevder SSI Schäfer at de med sin nyeste AGV har tatt et skritt inn i fremtiden.

Weasel kan håndtere produkter i ulike størrelser med vekt opp til 35 kilo. Den kompakte designen gjør at den kan bevege seg fritt på lageret, selv på steder som normalt er utilgjengelige. AGV-en kjører langs et optisk fleksibelt spor som skal være både raskt og enkelt å installere. Weasel oppgis også å være fleksibel i forhold til tilpasninger og utvidelser. Både manuelle og automatiske tilkoblinger kan enkelt installeres i den interne materialflyten.

Standardisert styringsprogramvare gjør Weasel skal kunne brukes på alle lagre, uten unødvendige installasjoner og tilpasninger. Transportsystemet kan derfor implementeres på kort varsel. Strømforsyningen kommer fra vedlikeholdsfrie, oppladbare batterier, som er enkle å skifte og lade. Dette, sammen med lave kostnader for både anskaffelse, drift og vedlikehold, skal gjøre AGV-en et godt alternativ til tradisjonelle transportsystemer.

 

Nominert til IFOY

Den innovative designen har bidratt til at SSI Schäfer er blant kandidatene til årets IFOY (International Forklift Truck of the Year) Award. Selskapet er nominert i kategorien "Intralogistics Solutions" for en flåteløsning med det tyske selskapet Next Level Logistics, hvor en flåte av Weasel AGV-er står for interntransporten fra varemottak til uttransport. Løsningen ble installert i løpet av bare tre dager.

AGV-en kjører langs et optisk fleksibelt spor som skal være både raskt og enkelt å installere.

AGV-en kjører langs et optisk fleksibelt spor som skal være både raskt og enkelt å installere. Foto: SSI Schäfer