Rubrikktorget Kulmark.no

Satser frisk i tøft marked

Thomas og Philip Granvang fikk vite at det trengtes en ny plattform for kjøp og salg i landbruket og har etablert rubrikktorget Kulmark.no som også favner biler, lastebiler og anleggsmaskiner.

– Vi har alltid diskutert ideer og innovasjonsmuligheter, og har bevisst valgt å ta økonomisk-administrativ utdanning av ulik art for å utfylle hverandre, sier Thomas (t.v.) og Philip Granvang.
– Vi har alltid diskutert ideer og innovasjonsmuligheter, og har bevisst valgt å ta økonomisk-administrativ utdanning av ulik art for å utfylle hverandre, sier Thomas (t.v.) og Philip Granvang. Foto: Thor Olav Moen
Publisert Oppdatert

I konkurranse med godt etablerte markedsplasser som blant annet Finn, Mascus og AutoBD satser brødrene Thomas (29) og Philip (24) Granvang både friskt og bredt.

I tillegg til kjøp og salg av ulike landbruks- og skogsmaskiner, formidler kulmark.no også kjøp og salg av mellom annet biler, lastebiler, tilhengere, anleggsmaskiner og friluftsutstyr.

  

Det begynte med travhest

– Etter at familien kjøpte en travhest i 2009 har landbruk blitt en nær del av livet vårt og vi har blitt kjent med mange bønder og landbruksinteresserte. Vi la fort merke til at folk har stor interesse for kjøp og salg av norske landbruksprodukter og -objekter. Det ligger mye brukt og brukbart rundt på norske gårder. Vi så snart et behov og ønske for en markedsplass som kan samle folk med landbruksinteresser. Mange mente det trengtes en ny plattform for kjøp og salg i landbruket, forteller Thomas og Philip.

 

Enkelt, greit og billig

Brødrene mener deres markedsplass skiller seg ut ved å være enkel og oversiktlig, billigere og mer skreddersydd, brukervennlig og fleksibel enn andre. De henvender seg til privatpersoner og små og mellomstore bedrifter. Visjonen er å bli den mest ettertraktede markedsplassen på internett for norsk landbruk.

– Det er viktig for oss å skape en tjeneste som alle kan bruke, med få eller ingen erfaring med PC-verktøy. Brukervennligheten er i fokus, poengterer brødrene, som legger til at markedsplassen er helt fri for gebyrer, skjulte kostnader og bindingstid.

Interessen for landbruk ble vekket hos Thomas (t.v.) og Philip Granvang da familien gikk til anskaffelse av en travhest.
Interessen for landbruk ble vekket hos Thomas (t.v.) og Philip Granvang da familien gikk til anskaffelse av en travhest. Foto: Thor Olav Moen