Skal gjøre RamBase bedre kjent

Anne Louise Våge er ansatt som Senior Marketing Specialist i Jakob Hatteland Computer. Hennes fremste oppgave er å gjøre ERP-systemet RamBase bedre kjent i det nasjonale og internasjonale markedet.

– RamBase er et innovativt og konkurransedyktig produkt som har alle forutsetninger for å nå langt internasjonalt, sier Anne Louise Våge.
– RamBase er et innovativt og konkurransedyktig produkt som har alle forutsetninger for å nå langt internasjonalt, sier Anne Louise Våge.
Publisert Oppdatert

Våge kommer fra stillingen som Senior Specialist Convenience Marketing i Statoil Fuel & Retail hvor hun blant hadde ansvaret for kampanjer mot selskapets åtte markeder i Skandinavia og Baltikum. Før dette jobbet hun som produktsjef hos L´Oréal og Våge har også vært innom media- og IT-bransjen i sin karriere.

– Mine arbeidsoppgaver har alltid dreid seg om merkevarebygging og kommunikasjon, påpeker hun.

 

Fullverdig Software as a Service

ERP-systemet RamBase ble født i skyen i 1992 og har siden 2005 vært et fullverdig og modent SaaS-produkt. Nå tas det et skritt videre slik at det blir mer åpent og integrasjonsvennlig.

     – RamBase er et innovativt og konkurransedyktig produkt som har alle forutsetninger for å nå langt internasjonalt. For å komme dit må vi bygge en merkevare som blir lagt merke til både blant eksisterende og nye kunder, sier Våge.

     Hun forteller at det ofte handler om å hjelpe kundene med å dekode budskapet slik at det blir lettere å forstå – og gjøre noe med.

     – Først skal vi samle sammen all intern kompetanse om produktet, kundene og markedet og jeg tror det ligger mye verdifull informasjon her. Dernest skal vi utarbeide en markeds- og kommunikasjonsstrategi. Målet er å få RamBase "top of mind" i markedet.

 

Godt håndverksarbeid

Våge har allerede lært at det er mange gode historier, godt håndverk og produktbredde hos Hatteland som konsern.

     – Dette gjelder ikke bare RamBase, men alle områder som selskapet har industrialisert. Tålmodighet, egenrådighet og tro på produktkonseptet har vært ledestjernen til selskapet fra det ble etablert og frem til i dag. Hatteland har aldri lansert sine produkter før de var sikre på at det var modent for markedet. Derfor gleder jeg med til å ta fatt på arbeidet med selskapets merkevarebygging av RamBase, avslutter Vaage.