Skal skape forbedringer for 30 millioner

– Målet vårt er å være det foretrukne valget når bedrifter skal jobbe med forbedringsprosjekter, sier May Rita Heggelund, partner i Lean Logistikk.

Gaute Hørlyk (t.v.), Willy Andersen, May Rita Heggelund og Kåre Møllerhagen står klare for å sikre virksomheter målbare resultater og bidra til å få på plass en kultur for kontinuerlig forbedring.

Gaute Hørlyk (t.v.), Willy Andersen, May Rita Heggelund og Kåre Møllerhagen står klare for å sikre virksomheter målbare resultater og bidra til å få på plass en kultur for kontinuerlig forbedring.

Opprettet

I fjor høst etablerte May Rita Heggelund, Willy Andersen, Kåre Møllerhagen og Gaute Hørlyk konsulentselskapet Lean Logistikk AS.

"Vi står klar for å hjelpe deg med å skape konkurransefordeler og gevinster. Har du ambisjoner for din virksomhet vi vil gjerne hjelpe deg, slik at du sikrer bunnlinjen din. I Lean Logistikk sikrer vi målbare resultater for din virksomhet, og bidrar til å få på plass kultur for kontinuerlig forbedring. Gjennom å arbeide med mennesker, prosesser og systemer, vil din virksomhet lykkes med implementering av endringer og realisering av gevinster", skriver selskapet i en pressemelding.

– Vi har et hårete mål om at vi skal skape forbedringer for kundene våre for 30 millioner kroner. Verdier som skal beregnes av kundene selv, sier Gaute Hørlyk, partner i Lean Logistikk. Han er tidligere logistikkdirektør i Optimera og er sertifisert grønt belte i Lean Six Sigma. Han har også mer enn fem års konsulenterfaring og har vært med på å vinne NM i logistikk to ganger.

Også de andre partnerne har solid og relevant kompetanse og erfaring.

May Rita Heggelund har ni års toppledererfaring fra Byggmax, Byggmakker Herføll og Savo og har spesialkompetanse innen innkjøp og forhandlingsledelse.

Willy Andersen er tidligere fabrikksjef fra DEFA og er sertifisert svart belte i Lean Six Sigma. Han har også ledet Karabin i Oslo og har seks års konsulenterfaring.

Kåre Møllerhagen er tidligere daglig leder for Enviro Team har opparbeidet solid innsikt i hvordan man leder og styrer prosesser. Han har Prince 2-sertifisering og gult belte i Lean Six Sigma.

 

Frigjør tid til verdiskapende aktiviteter

Lean setter kunden i fokus, og det er de aktivitetene som skaper verdi og som skal sette retningen for forbedringsarbeidet. Ved å fjerne aktiviteter som ikke tilfører verdi, samt redusere det man i Lean kaller sløsing får man frigjort tid til verdiskapende aktiviteter. Partnerne opplyser at operative oppgaver i kombinasjon med gode diskusjoner i styrerommet passer dem perfekt.

– Det som er hovedtanken vår er at den komplekse erfaringen vi samlet sitter på kan tilføre kunden mye. Målet vårt er å være det foretrukne valget når bedrifter skal jobbe med forbedringsprosjekter, sier May Rita Heggelund.