Styrker markedsposisjonen i Norden

STILL er første truckleverandør som lanserer et felles partnerskapskonsept for nordiske kunder.

Hensikten med den nye organisasjonen er å intensivere samarbeidet mellom de nordiske landene, skape synergier og øke kundetilfredsheten.
Hensikten med den nye organisasjonen er å intensivere samarbeidet mellom de nordiske landene, skape synergier og øke kundetilfredsheten. Foto: STILL
Publisert Oppdatert

STILL har etablert en ny nordisk salgs- og serviceorganisasjon. Målet er å skape økt kundefordel, ett partnerskap og ett digitaliseringskonsept for kundene fra én og samme leverandør. Dermed skal nordiske kunder kunne forholde seg til én partner, fremfor ulike nasjonale leverandører med landtilpassede løsninger. Gjennom ett felles ledelses-, administrasjons- og IT-system hevder STILL å kunne skreddersy kundeløsninger innen optimalisering av truckflåten, dele kostnader og dermed skape en vinn-vinn-situasjon gjennom partnerskapet. Med konseptet mener STILL å være den mest fleksible intralogistikkspesialisten, som raskt er i stand til å tilpasse seg kundens behov.

STILLs Nordensjef Reke Salievski kjenner regionen godt: Etter først å ha blitt ansatt som adm. direktør for STILL Sverige i 2010 overtok han fire år senere også ansvaret for STILL Danmark og i fjor kom også STILL Finland under hans ledelse.
STILLs Nordensjef Reke Salievski kjenner regionen godt: Etter først å ha blitt ansatt som adm. direktør for STILL Sverige i 2010 overtok han fire år senere også ansvaret for STILL Danmark og i fjor kom også STILL Finland under hans ledelse. Foto: STILL

Logisk videreføring

Opprettelsen av en ny nordisk organisasjon er en logisk videreføring av overtakelse av STILL-selskapet i Finland i fjor og i Norge i 2016.

– Vi har gjennom årene utviklet oss innenfor våre fire nordiske datterselskaper for å etablere Nordens første intralogistikkspesialist, med en felles nordisk organisasjon og samarbeid over landegrensene. Hensikten er å intensivere samarbeidet mellom de nordiske landene, skape synergier, øke kundetilfredsheten og møte morgendagens kunder allerede i dag. Denne nye salgs-, service- og administrasjonsorganisasjonen garanterer ikke bare den fortsatte utviklingen av vår merkevare, men også økt kundeservice til vår eksisterende kundebase i Norden, sier svenske Reke Salievski, nyutnevnt adm. direktør for STILL Nordic.

Han viser til at mange kunder har virksomhet i alle de nordiske landene, og at kundebehovene i Norden også er svært like.

– STILLs nordiske organisasjon vil kunne tilby service til våre kunder på en mer profesjonell og effektiv måte, samt tilby kundene de samme konseptene og digitaliseringsløsninger. Vi fortsetter å fokusere på videre utvikling, og vekst i salgs- og serviceområdet, samt med leasing og brukte gaffeltrucker for å utnytte vårt fulle potensial i hele Norden, sier Salievski.

Lang erfaring med grenseoverskridende samarbeid

Selv om Nordenorganisasjonen er ny, har STILL likevel lang erfaring med et utstrakt grenseoverskridende samarbeid i regionen. I 1985 ble STILL Scandinavia etablert og stod for de fleste importfunksjoner for Danmark, Norge, Sverige, Finland, Island og Færøyene frem til 1996 da organisasjonen ble lagt ned. STILL-selskapene i Danmark og Sverige innledet dessuten et tett samarbeid i 2009 og fikk felles ledelse fem år senere.

Abonner på din egen utgave av Logistikk & Ledelse