Element Logic styrker seg i Sverige

Thomas Karlsson er ansatt som adm. direktør i Element Logic Sweden AB.

Element Logic er først og fremst kjent som en integratør av AutoStore som i Sverige blant annet benyttes av selskaper som Jollyroom, Babyshop, Boozt, Intersport og Blåkläder.
Element Logic er først og fremst kjent som en integratør av AutoStore som i Sverige blant annet benyttes av selskaper som Jollyroom, Babyshop, Boozt, Intersport og Blåkläder. Foto: Element Logic
Publisert Oppdatert

Norske Element Logic er en av de mest ekspansive systemintegratørene i Europa innenfor materialhåndtering. Selskapet har vært aktive i Sverige siden 2005 og Element Logic Sweden AB har i dag drøyt 20 ansatte.

Thomas Karlsson overtok 8. januar som ny adm. direktør i selskapet som frem til da hadde vært ledet fra Norge. Han har 17 års erfaring fra ulike ledende posisjoner i Swisslog og har de to siste årene vært adm. direktør for TGW i Norden.

Kraftig vekst i e-handel

– Jeg ser frem til å bygge Element Logics svenske posisjon videre. Det finnes et stort potensiale for AutoStore som jeg anser å være markedets mest kompakte og fleksible løsning innen lagerhåndtering, sier han.
– Jeg ser frem til å bygge Element Logics svenske posisjon videre. Det finnes et stort potensiale for AutoStore som jeg anser å være markedets mest kompakte og fleksible løsning innen lagerhåndtering, sier han. Foto: Elite Studio

Element Logic er først og fremst kjent som en integratør av AutoStore som i Sverige blant annet benyttes av selskaper som Jollyroom, Babyshop, Boozt, Intersport og Blåkläder.

– De siste årenes formidable tilvekst i både Norge og i Sverige viser at tiden er inne for å bygge den svenske organisasjonen ytterligere og skape en enda større tilvekst på det svenske markedet, sier salgsdirektør Håvard Hallås i Element Logic. Han viser til at den kraftige veksten i e-handel skaper behov for effektive og intelligente lagerløsninger og viser til at det er nettopp det selskapet kan levere.

Svensk e-handel har hatt en årlig vekst på mellom 15 til 16 prosent de to siste årene og står nå for nær ni prosent av den totale svenske detaljhandelen.