Tilbyr service på stedet

Har du en Ford i stallen kan du nå få utført service der bilen befinner seg.

Avis er den første storkunden som får prøve ut det nye servicetilbudet til Ford. Fra venstre: Lars Henrik Junker, flåteansvarlig i Ford Motor Norge; Ian Derrick, servicemarkedsdirektør i RøhneSelmer; Marius Mortensen, teknisk sjef i Avis Budget Norge; Fredrik Matheson, flåtedirektør i Avis Budget Norge og Ole Grønvold, adm. direktør i Avis Budget Skandinavia.

Avis er den første storkunden som får prøve ut det nye servicetilbudet til Ford. Fra venstre: Lars Henrik Junker, flåteansvarlig i Ford Motor Norge; Ian Derrick, servicemarkedsdirektør i RøhneSelmer; Marius Mortensen, teknisk sjef i Avis Budget Norge; Fredrik Matheson, flåtedirektør i Avis Budget Norge og Ole Grønvold, adm. direktør i Avis Budget Skandinavia. Foto: Ford

Publisert Oppdatert
Det rullende verkstedet blir bemannet av Ford-teknikere som kan utføre service og vedlikehold i henhold til Fords spesifikasjoner, inkludert garantireparasjoner der det er praktisk mulig.

Det rullende verkstedet blir bemannet av Ford-teknikere som kan utføre service og vedlikehold i henhold til Fords spesifikasjoner, inkludert garantireparasjoner der det er praktisk mulig. Foto: Ford

Det er første gang Ford lanserer et mobilt servicetilbud for person- og varebiler i Norge, og det er Ford-forhandleren RøhneSelmer som er først ute.

– Mange av storkundene våre har etterspurt denne tjenesten. De har ofte problemer med å få logistikken til å gå opp når de skal levere biler til service. I stedet for at kunden må komme til oss kan vi ta servicen på deres arbeidsplass 24 timer i døgnet, sier Ian Derrick, servicemarkedsdirektør i RøhneSelmer, som nå har innredet en Ford Transit til et rullende bilverksted. Selskapet har en ambisjon om å ha fem rullende verksteder i Oslo-området i løpet av et år.

 

Koster litt mer

Det rullende verkstedet er et samarbeidsprosjekt mellom Ford, RøhneSelmer og Würth. Bilen er designet for både å være fleksibel, avansert og enkel. Den bemannes av Ford-teknikere som kan utføre service og vedlikehold i henhold til Fords spesifikasjoner, inkludert garantireparasjoner der det er praktisk mulig.

– Det er viktig for Ford å lytte til kunden, tenke nytt og annerledes for å finne gode løsninger. Rullende verkstedtjenester vil koste litt mer, men samtidig kan kundene bruke tiden sin på andre ting enn å levere og hente biler på service, sier Marius Revhaug, servicemarkedsdirektør hos Ford Motor Norge. Han legger også til at blir dette den suksessen de håper på, vil konseptet også kopieres i andre storbyer.

 

Forenkler hverdagen for Avis

– Vi er glade for å kunne være den første storkunden som får prøve ut dette tilbudet som helt sikkert vil lette vår hverdag slik at våre ansatte kan gjøre den jobben de er ansatt for og ikke bruke tid og ressurser på biler som skal på service, sier Marius Mortensen, teknisk sjef i Avis Budget Norge.