Verdenspremiere på 3,5-tonns Hyundai

Hyundai H350 er produsentens første nyttekjøretøy som er spesielt utviklet for det europeiske markedet.

Hyundai H350 vil bli tilbudt i to kassevognlengder med varerom opp til 12,9 kbm. Foto: Hyundai
Hyundai H350 vil bli tilbudt i to kassevognlengder med varerom opp til 12,9 kbm. Foto: Hyundai
Publisert Oppdatert
Hyundai H350 ble avduket på den internasjonale nyttekjøretøyutstillingen IAA i Hannover. Foto: Henning Ivarson
Hyundai H350 ble avduket på den internasjonale nyttekjøretøyutstillingen IAA i Hannover. Foto: Henning Ivarson

Hyundai har over 130 års erfaring med nyttekjøretøyer, men det er likevel først med H350 at produsenten går inn "Sprintersegmentet". Den er samtidig Hyundais første nyttekjøretøy som er spesielt utviklet for det europeiske markedet.

Kommer neste år

Den nye 3,5-tonneren vil bli tilbudt som både kassevogn, chassis og buss og lanseres på det europeiske markedet til neste år.

Kassevognen vil bli tilbudt i to lengder med varerom på henholdsvis 10,5 og 12,9 kbm og med nyttelast på opp til 1,5 tonn.

Kun manuell kasse

H350 er utstyrt med en 2,5-liters common rail turbodiesel med effekter på 110 og 125 kW og med maks dreiemoment på henholdsvis 373 og 422 Nm. Den er kun tilgjengelig med en 6-trinns manuell girkasse.

Stilrent interiør

Den nye 3,5-tonneren fremstår med et stilrent interiør med blant annet en stor 4,2-tommers fargeskjerm. Det innvendige støynivået opplyses å være svært lavt og man har nøkkelfri adgang til førerhuset.

H350 kan leveres med en rekke ekstrautstyr som for eksempel 8-tommers audio/video/navigasjonssystem, ryggekamera og parkeringsassistent.

Hyundai H350 stilrent interiør. Foto: Hyundai
Hyundai H350 stilrent interiør. Foto: Hyundai