Volvo vil selge brukte lastebiler gjennom nytt konsept

Vil bruke sin amerikanske modell i Europa.

Andreas Gustafsson (t.v.) har bakgrunn fra Volvo siden 2004. Fremover vil han være direktør for Arrow Truck Sales GmbH. Med på laget får han Mikko Nevala, som for tiden har ansvar for Volvo brukte lastebiler i Finland. Foto: Volvo
Andreas Gustafsson (t.v.) har bakgrunn fra Volvo siden 2004. Fremover vil han være direktør for Arrow Truck Sales GmbH. Med på laget får han Mikko Nevala, som for tiden har ansvar for Volvo brukte lastebiler i Finland. Foto: Volvo
Publisert Oppdatert

- Brukte lastebiler blir uten tvil viktigere i fremtiden, sier Volvo Truck Europas direktør, Roger Alm, i en pressemelding.

Nå utforsker Volvo nye muligheter for å øke veksten på bruktbiler i Europa. Trumfkortet er et amerikansk datterselskap av Volvo, Arrow Truck Sales. Dette selskapet ble etablert allerede i 1950 og har vokst seg stort innen handel av tunge kjøretøy i Nord-Amerika.

Nå vil Volvo prøve dette konseptet også i Europa og starter først med et lite selskap med lokaler i Tyskland. Selskapet skal drive kjøp og salg av alle lastebilmerker. Det er altså ikke en ren Volvo-bruktsjappe.