Zalando fornyer avtale med PostNord

Inngår en ny treårig logistikkavtale som omfatter alle PostNords fire markeder i Norden, der selskapet er eneleverandør av logistikkløsninger til Zalando.

Avtalen omfatter transport fra Zalandos lagre til PostNords terminaler og distribusjon fra disse og ut til sluttkundene i Sverige, Danmark, Norge og Finland.
Avtalen omfatter transport fra Zalandos lagre til PostNords terminaler og distribusjon fra disse og ut til sluttkundene i Sverige, Danmark, Norge og Finland. Foto: PostNord
Publisert

Zalando

Zalando ble etablert i Berlin i 2008 og er Europas ledende nettplattform innen mote og livsstil.

Selskapet er etablert i 17 land, har 24 millioner aktive kunder og omsatte i 2017 for 4,5 milliarder euro.

Zalando har vært PostNord-kunde siden de i 2010 kom inn på det nordiske markedet. Den forlengede avtalen gjelder frem til 31. juli 2021.

– Vi er svært glade over at Zalando har valgt å forlenge samarbeidet med oss. De tjenestene vi utfører for Zalando, er en del av PostNords kjernevirksomhet på logistikkmarkedet: levering av pakker til forbrukere i Norden. Den fornyede og utvidede avtalen er et bevis på vår evne til å vokse sammen med kundene og levere strategiske tjenester som oppfyller kundenes stadig skiftende behov, sier Håkan Ericsson, adm. direktør og konsernsjef i PostNord.

Tester ut gratis henting av returforsendelser

Avtalen omfatter transport fra Zalandos lagre til PostNords terminaler og distribusjon fra disse og ut til sluttkundene. En annen unik tjeneste som er utviklet spesifikt for Zalando og som nå testes i Stockholm, er gratis henting av returforsendelser innen en time på det leveringsstedet sluttbrukeren har valgt.