Meråker Betong as

- En prisvinner med komfort

Sjåføren fikk bestemme da Meråker Betong bestilte ny bil

Betongbil fra Renault hører til sjeldenhetene. Foto Wist Last & Buss

Betongbil fra Renault hører til sjeldenhetene. Foto Wist Last & Buss

Publisert Oppdatert

- Vi trengte en treakslet bil som kunne laste opp til seks kubikk. Kombinasjonen pris, komfort og nyttelast avgjorde at det ble en Renault C430 denne gangen, sier daglig leder Karl-Kristian Høiseth i Meråker Betong. Dessuten syns trønderen at Renault ser bra ut. Betongleverandøren drifter til sammen fem betongbiler, og denne siste skal gå for Unicon Norge i Trondheim.

Sjåfør Rune Fredriksen har fått bestemme mye under oppbyggingen. At det ble Renault og ikke Volvo FM, som var det andre alternativet, hevder han handlet om komfort.

Komfort avgjorde, ifølge sjåføren. Foto: Wist Last & Buss

Komfort avgjorde, ifølge sjåføren. Foto: Wist Last & Buss

Rune Fredriksen, fornøyd sjåfør. Foto: privat

Rune Fredriksen, fornøyd sjåfør. Foto: privat

- Jeg syns komforten i hytta er bedre på Renault. Utvendig ser den også mer spennende ut, sier han til tungt.no. Bilen er levert med løfteboggi med sving, så det er en smidig sak som nå tas i bruk. Trommelen, en Imer Light weight som laster 7 kubikk, kan han fjernstyre inne fra førerhuset. I tillegg er luken hydraulisk.

Trommelen kan fjernstyres fra førersetet. Foto: Wist Last & Buss

Trommelen kan fjernstyres fra førersetet. Foto: Wist Last & Buss

Påbygget er levert av ABM i Trondheim og ifølge Renault sin salgsrepresentant, Joel Solem, har kunden med dette fått det lette bygget de hadde ønske om. - Som bonus fikk de også masse komfort og plass, med lave innkjøp- og driftskostnader. Egenvekt med sjåfør, kjetting og halv tank diesel havnet på 11800 kg, sier Solem.

I tillegg til betongbilen, har han solgt både tippbil og krokbil av samme merke til den fornøyde kunden i Meråker.

Abonner på TransportMagasinet

I tillegg til denne har Meråker Betong kjøpt to Renault til. En tippbil og en krokbil. Foto Wist Last & Buss

I tillegg til denne har Meråker Betong kjøpt to Renault til. En tippbil og en krokbil. Foto Wist Last & Buss