Dekkmann vant prestisjekontrakt med Posten

Etter en tøff konkurranse vant Dekkmann anbudet på dekk til Posten for andre gang på rad. Avtalen innebærer en verdi på hele 50 millioner årlig.

Posten skal fram: Dekkmann skal levere tjenester til Posten på alt fra små el-mopeder via varebiler til store vogntog.

Posten skal fram: Dekkmann skal levere tjenester til Posten på alt fra små el-mopeder via varebiler til store vogntog.

Opprettet

Etter en lang anbudsrunde signerte Posten i februar en landsdekkende avtale med Dekkmann til en verdi av cirka 50 millioner i året. Avtalen omfatter leveranser av dekk og dekkrelaterte produkter og service. Også det forrige anbudet for fire år siden ble vunnet av Dekkmann.

- Posten er en stor og viktig kunde i det norske dekkmarkedet, og de har tidligere vist både evne og vilje til å skifte leverandør dersom bedre tilbud kommer på bordet. Et langt og godt samarbeid er ingen garanti for fremtiden. Derfor var vi veldig spent på hvem Posten ville velge å samarbeide med de neste årene, sier salgs- og markedssjef Glenn Smith.

Fra moped til vogntog

Gleden var derfor stor da Dekkmann på nyåret ble meddelt at samarbeidet fortsetter. Smith forteller at Posten er en krevende kunde som bruker nesten alle typer kjøretøy. Med operasjoner i alle deler av landet møter Posten daglig store utfordringer blant annet når det gjelder fremkommelighet. Dekkmann skal nå levere tjenester til alt fra små el-mopeder via varebiler til store vogntog.