23948sdkhjf

Den gylne middelvei

Vognteknikk AS i Bergen har nylig levert denne løsningen til NOBI Transport AS. Tanken er at frakt og lossing av prefabrikkerte betongprodukter skal bli enklere.

Vognteknikk er forhandler for både Tyllis og Palfinger, og har satt sammen en kombinasjon som først og fremst skal lette egenvekten på vogntoget.

I stedet for en kraftig kran på trekkvognen for å betjene godset bakerst på tralla, har man plassert en Palfinger PK 23500 på en avtakbar konsoll like bak scenen på tralla.

Krankonsollen låses hydraulisk og tralla er i tillegg utstyrt med spesialtilpasset surringsutstyr for NOBI Transport sitt bruk.

Egenvekt på Tyllishengeren er 11700 kg inklusive kran, noe som inklusive trekkvognens egenvekt på 10000 kg gir en nyttelast på 28300 kg. Den har også friksjonstyrt siste aksel med tvangskjøring via radiostyring.

- Vi har også bygget om Scania konsept trekkvognen med kombitank for hydraulikk og diesel, samt montert pumpe og koblinger for hydraulikk. Vi må vi si oss fornøyd med konseptet og håper det blir like effektivt i bruk som det er tenkt, sier salgssjef Even Hægland i Vognteknikk AS

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.047