Fartskampanjen vinner av årets Gullkorn-pris

Gullkornprisen for årets holdningskampanje ble nylig tildelt Statens vegvesens Fartskampanje. - Jeg er både stolt og glad, sier fungerende kommunikasjonsdirektør Bjarte Skaugset. Å lage holdningskampanjer er svært krevende og det at vi blir tildelt denne prisen er en bekreftelse på at vi har lykkes også med denne kampanjen.

Opprettet

Juryens begrunnelse er som følger:

Oppdraget er et krevende, dristig prosjekt med stor samfunnsmessig betydning, hvor ambisjonen er å få mange av oss til å tenke oss om - og forandre måten vi opptrer på i hverdagen.

Kampanjen er basert på dyp innsikt i målgruppene - og med denne innsikten har vinneren fått frem effektivt regisserte og dramatiserte budskap. Selv om vinnerbidraget er tenkt som en langvarig kampanje, vurderte vi at det er oppnådd gode resultater allerede etter år 1 av 4.

Det er Statens vegvesen som opplyser dette i en pressemelding.