God vekst for Bertel O. Steen i 2010

Bertel O. Steen leverte gode resultater i 2010, med vekst i både topp- og bunnlinje justert for salget av Asics. Et styrket marked for kjøretøy, sammen med flere vellykkede snuoperasjoner ga et driftsresultat på 340 millioner kroner.

Publisert Oppdatert

- Bertel O. Steen har brukt 2010 godt. Vi har styrket forhandlerleddet, økt salgsfokuset og gjennomført flere vellykkede snuoperasjoner. Nå er vi godt skodd for å ta markedsandeler også i 2011, sier Tor I. Berge, konsernsjef i Bertel O. Steen.

Bertel O. Steen solgte distribusjonsselskapene for Asics i Skandinavia til Asics Europe B.V. i 2009. Korrigert for dette salget viser årsregnskapet en jevn resultatvekst også i 2010.

Vellykkede grep i bilvirksomheten

Driftsresultatet for bilimport økte med nesten 100 millioner kroner i 2010. Konsernet hadde et godt år innenfor nysalg av både personbiler og nyttekjøretøy. De viktigste årsakene til dette var godt arbeid i salgsorganisasjonen og et sterkt bilmarked. I tillegg har konsernet innlemmet en rekke nye forhandlere som man forventer vil bidra positivt også i 2011.

Mercedes-Benz Buss erobret dessuten store deler av bussmarkedet i 2010 og vant anbud på over 200 busser til en verdi av 350 millioner kroner. Peugeot tok også betydelige markedsandeler for varebiler, med en vekst på 47,8 %.

- Mens vi har lykkes godt i nybilmarkedet, har vi mer å hente i ettermarkedet. Dette er et marked vi vil ha stor fokus på i 2011, sier Berge.