Transportmesse Vest

En herlig stund

Helgens happening i Bergen ble en særdeles trivelig seanse.

Strålende sommervær la grunnlaget for en helg vi vil huske lenge. Bergen sjåførklubb og NMK Bergen bød på det meste, godt hjulpet av hyggelige utstillere som dannet en flott faglig ramme rundt arrangementet. Sjåførene som hadde funnet veien, ble tatt godt imot med blant annet gratis frokost i hotellklassen og premiering for de fleste kategorier. Foto: Frode Tellevik

Strålende sommervær la grunnlaget for en helg vi vil huske lenge. Bergen sjåførklubb og NMK Bergen bød på det meste, godt hjulpet av hyggelige utstillere som dannet en flott faglig ramme rundt arrangementet. Sjåførene som hadde funnet veien, ble tatt godt imot med blant annet gratis frokost i hotellklassen og premiering for de fleste kategorier. Foto: Frode Tellevik

Publisert Oppdatert

Her er noen smakebiter fra lørdagens bransjetreff.

Dagens tyngste var utvilsomt Leif Arne Kleveland og hans MAN TGA 54.660 tilhørende Royal Transport AS. Hengeren fra Nicolas kan laste 45 tonn pr. aksel og egenvekten på bil og henger er på voksne 61 tonn. Da har vi ikke regnet med den selvgående fjernstyrte saken som står oppå. Foto: Frode Tellevik

Dagens tyngste var utvilsomt Leif Arne Kleveland og hans MAN TGA 54.660 tilhørende Royal Transport AS. Hengeren fra Nicolas kan laste 45 tonn pr. aksel og egenvekten på bil og henger er på voksne 61 tonn. Da har vi ikke regnet med den selvgående fjernstyrte saken som står oppå. Foto: Frode Tellevik

To langveisfarede, Bjørn Thomas Hermansen (t.v.) og Pål Renè Briancourt, fra Fredrikstad angret ikke på at de tok turen. - Det lengste vi kjører til vanlig er Ulefoss, så det var greit å få kjørt litt i bratte bakker til en forandring, mente Pål Renè og siktet til turen over Hol-Aurland. Foto; Frode Tellevik

To langveisfarede, Bjørn Thomas Hermansen (t.v.) og Pål Renè Briancourt, fra Fredrikstad angret ikke på at de tok turen. - Det lengste vi kjører til vanlig er Ulefoss, så det var greit å få kjørt litt i bratte bakker til en forandring, mente Pål Renè og siktet til turen over Hol-Aurland. Foto; Frode Tellevik

Pokalen for beste utstillerstand gikk til Mercedesforhandleren. Her representert av Robert Davidsen Raa (t.v.) og Kjell Svendheim.

Pokalen for beste utstillerstand gikk til Mercedesforhandleren. Her representert av Robert Davidsen Raa (t.v.) og Kjell Svendheim.

Ole Gunnar Tuft og Trond Åge Dyngeland dro lasset, sammen med gode hjelpere, og spesielt førstnevnte fortjener en stor del av æren for dette arrangementet. Foto: Frode Tellevik

Ole Gunnar Tuft og Trond Åge Dyngeland dro lasset, sammen med gode hjelpere, og spesielt førstnevnte fortjener en stor del av æren for dette arrangementet. Foto: Frode Tellevik

Litt show ble det også tid til. Foto: Frode Tellevik

Litt show ble det også tid til. Foto: Frode Tellevik

Endelig en som har skjønt at livet handler om mer enn pupper og cowboyhatter. Fantastisk å se litt god gammel britisk progrock til en forandring. Nils Skjerping sin Scania har passert en million kilometer og lever pensjonistlivet i bedriften hans, Osterøy Entreprenør. Foto: Frode Tellevik

Endelig en som har skjønt at livet handler om mer enn pupper og cowboyhatter. Fantastisk å se litt god gammel britisk progrock til en forandring. Nils Skjerping sin Scania har passert en million kilometer og lever pensjonistlivet i bedriften hans, Osterøy Entreprenør. Foto: Frode Tellevik

Litt småbrydd måtte Volvos Johnny Gravseth hente pokalen for helgens største tabbe. Noen i hans egen organisasjon hadde nemlig glemt å legge inn data i Statens vegvesens systemer etter siste EU-kontroll og da følget passerte kontrollstasjonen på Håbakken på vei til Bergen ble det bråstopp. Fire og en halv time tok det før Trucknor i Bergen fikk løst opp floken og Johnny fikk fortsette mot Bergen. 
-	Det hender jo at politibiler blir avskiltet også, forsvarte Johnny seg da tungt.no ba om en kommentar.

Litt småbrydd måtte Volvos Johnny Gravseth hente pokalen for helgens største tabbe. Noen i hans egen organisasjon hadde nemlig glemt å legge inn data i Statens vegvesens systemer etter siste EU-kontroll og da følget passerte kontrollstasjonen på Håbakken på vei til Bergen ble det bråstopp. Fire og en halv time tok det før Trucknor i Bergen fikk løst opp floken og Johnny fikk fortsette mot Bergen. - Det hender jo at politibiler blir avskiltet også, forsvarte Johnny seg da tungt.no ba om en kommentar.

Så begeistret blir man over en tredjeplass i klassen for tippbil. Tor Håkon Kleiven sin gule Scania fra Hardangerskifer er da også en fryd for øyet. Foto: Frode Tellevik

Så begeistret blir man over en tredjeplass i klassen for tippbil. Tor Håkon Kleiven sin gule Scania fra Hardangerskifer er da også en fryd for øyet. Foto: Frode Tellevik